کاربرد و مصرف شیشه در تزیینات و دکوراسیون داخلی ساختمان ها امروزه بیش از هر زمان دیگر می باشد. یکی از مصارف شیشه که به عنوان شاخه ای از هنر مورد استفاده قرار می گیرد شیشه دکوراتیو یا شیشه تزئینی می باشد و امروزه در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی پیدا کرده است. دکوراتیو در واقع اشاره به طراحی یا ایجاد تغییرات در معماری برای ایجاد زیبایی و کاربرد بیشتر دارد، هنر دکوراتیو شامل شاخه های عکاسی، خطاطی و مجسمه سازی می شود. البته دکوراتیو در زمینه دکوراسیون داخلی خانه ها به کاغذ دیواری، سنگ، شیشه، مبلمان، لوستر و ... اشاره دارد. همانطور که گفته شد در دنیای امروز شیشه ها به بخش بزرگی از سازه های ساختمان های مسکونی، اداری، تفریحی و تجاری تبدیل شده اند به طوری که علاوه بر نمای شیشه ای بخش هایی مانند در، سقف، پارتیشن ها، کابین دوش، بالکن، پله و نرده ها نیز از جنس شیشه ساخته می شوند. شیشه های دکوراتیو نیز به زیبایی فضا می افزایند و حتی در مواردی کاربردهایی مانند افزایش نور، کاهش ورود آلودگی و صرفه جویی در انرژی را به همراه دارند.


شیشه دکوراتیو چیست؟

استفاده از شیشه به دلیل خواص کم نظیر رنگ پذیری قابلیت فرم گرفتن مناسب و شکل پذیری و هم چنین مقاوم بودن در برابر حرارت و تغییرات سریع آن باعث شده از دیرباز تاکنون این متریال برای جلوه دادن به فضای خانه ها و هچنین ساخت اشیا دکوراتیو و ظروف آنتیک مورد استفاده قرار بگیرد. شیشه دکوراتیو که به انگلیسی Decorative Glass نامیده می شود انواع و اقسام گوناگونی داشته که با استفاده از رنگ آمیزی شیشه و یا ایجاد طرح و نقش مختلف بر روی آن می توان مدل های مختلفی از آن را ساخت. با توجه به این که تنوع ساخت شیشه تزیینی بسیار زیاد می باشد می توان از آن در فضاهای مختلف ساختمان چه فضاهای داخلی و چه فضاهای خارجی استفاده نمود.


همچنین با استفاده از شیشه سکوریت، شیشه لمینت و یا دیگر انواع شیشه ها در ضخامت های مختلف می توان اقدام به ساخت شیشه دکوراتیو نمود. در کارگاه های تولید شیشه با رنگ آمیزی، ایجاد طرح، مات کردن و کارهایی از این قبیل شیشه های دکوراتیو ساخته می شوند که امکان طراحی شخصی نیز برای آنها وجود دارد.


کاربرد شیشه دکوراتیو

همانطور که گفته شد از شیشه های دکوراتیو مختلف می توان در فضاهای گوناگونی از ساختمان جهت زیبایی بخشی استفاده نمود. از سرویس بهداشتی و آشپزخانه تا ورودی ساختمان ها، درب و پنجره ها و یا نورگیرهایی که در سقف وجود دارد می توان از شیشه تزیینی استفاده کرد. همچنین می توان از این نوع شیشه در دیوارهای شیشه ای و پارتیشن شیشه ای مورد استفاده در ادارات نیز بهره گرفت و با ایجاد طرح و نقوش مختلف بر روی شیشه این جدا کننده شیشه ای را زیباتر کرد. در درب های شیشه ای محیط هایی همچون ورودی ساختمان یا راه پله های مکان های تجاری و تفریحی نیز می توان از مزایای شیشه دکوراتیو بهره گرفت.

شیشه دکوراتیو


از نظر دکوراسیون داخلی منازل یا ادارات از شیشه تزیینی می توان استفاده های گوناگونی کرد و بیشترین کاربرد شیشه های دکوراتیو در همین بخش می باشد. از ساخت تابلوهای تزیینی و یا نورگیرهای سقفی، تا تولید دکوراسیون سرویس های بهداشتی و یا حمام و... این شیشه کاربرد دارد. از این نوع شیشه نیز می توان برای تزئینات روی دیوار، ستون ها و یا آینه دکوراتیو نیز استفاده نمود. بیشتر مردم طرفدار پنجره هایی هستند که در کنار وارد کردن نور به داخل خانه، زیبا باشد و همچنین جلوی دید از بیرون را بگیرد، که شیشه های دکوراتیو رنگی گزینه های بسیار مناسبی در این موارد هستند.

همانطور که دیدید کاربرد زیبایی و مصرفی شیشه دکوراتیو در ساختمان بسیار زیاد می باشد و از جمله پر مصرف ترین و بهترین محصولات شیشه ای در ساختمان ها محسوب می شود.


مزایای شیشه تزیینی

استفاده از شیشه های دکوراتیو زیبایی خاصی به هر قسمت از ساختمان می بخشد اما مزایای دیگری نیز دارد. برخی از مهمترین مزایای شیشه تزیینی عبارتند از:

✔ اجرای انواع طرح و نقوش بر اساس سلیقه بر روی انواع شیشه از جمله شیشه سکوریت

✔افزایش نوردهی فضا و بزرگتر نشان دادن آن

✔ کاربرد منحصر به فرد شیشه دکوراتیو در انواع دکوراسیون ها

✔ با ایجاد طرح بر روی آن ها می توان سبب کاهش دید شد اما همچنان مانع انتقال نور نمی شود.

✔امکان استفاده از آن در بسیاری از فضاها به دلیل تنوع زیاد در طرح و رنگ


انواع شیشه دکوراتیو:

شیشه های دکوراتیو یا شیشه تزیینی به دلیل داشتن طرفداران فراوان در شرکت ترنج آذین در انواع مختلف تولید می شود. این شرکت مفتخر به تولید شیشه دکوراتیو در طرح ها و مدل های مختلف و مطابق با سلایق و دکوراسیون های گوناگون می باشد. از انواع مختلف شیشه تزیینی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• شیشه دکوراتیو سه بعدی یا اسلامپینگ

شیشه های رنگی چاپی

• شیشه سندبلاست

• شیشه دکوراتیو لمینت رنگی

• شیشه دکوراتیو مات

• شیشه های لاکوبل

• کانتر بار شیشه ای

• شیشه دکوراتیو به روش فیوزینگ یا همجوشی

• شیشه گری


شیشه های دکوراتیو دوجداره

شیشه های دوجداره معمولا برای قسمت های خارجی ساختمان مانند پنجره ها، سقف های شیشه ای و درهای ورودی استفاده می شوند. به دلیل دو لایه بودن شیشه از ورود گرد و غبار به فضای داخلی جلوگیری می شود و همچنین باعث کاهش ورود گرما یا سرما و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. از این نوع شیشه ها با طرح ها و اشکال مختلف استفاده می شود و قابلیت ترکیب با طرح های سنتی و رنگی را نیز دارد. مزیت بزرگ شیشه های دکوراتیو دوجداره این است که با قرار دادن طرح دلخواه در بین دو لایه احتمال کثیفی آن تقریبا صفر شده و تنها با یک دستمال دو طرف شیشه تمیز خواهد شد. در این نوع شیشه نیز امکان سفارش طرح دلخواه وجود دارد و تنها کافیست طرح مورد نظرتان را برای تولید کننده ارسال کنید.


قیمت شیشه دکوراتیو

تولید شیشه تزئینی بسته به زمان بر بودن انجام تزئینات و یا مدل شیشه کار شده می تواند قیمت های مختلفی داشته باشد. هزینه شیشه دکوراتیو نیز بستگی به نوع شیشه، طرح، ضخامت، اندازه و حتی رنگ آن دارد، البته به دلیل متنوع بودن روش های ساخت در کارگاه های تولیدی مختلف ممکن است قیمت های متغیری داشته باشد. بنابراین شما عزیزان جهت اطلاع از قیمت شیشه تزیینی می توانید با مشاوران و کارشناسان شرکت ترنج آذین در ارتباط باشید تا از آخرین قیمت ها بر اساس طرح و اندازه مورد نظر خود اطلاعات کاملی را کسب نمایید. همچنین اگر قصد خرید شیشه دکوراتیو را دارید می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.


شیشه سندبلاست

Toranj Glass

شیشه سندبلاست

یکی از تکنیک هایی که در انواع شیشه دکوراتیو و دیگر محصولات تولید شده از جنس شیشه مورد استفاده قرار می گیرد سندبلاست شیشه یا شیشه مات می باشد. با توجه به کاربرد های زیادی که شیشه در منازل ، فروشگاه ها ، ادارات و دیگر فضاها دارد ، امروزه می توان انواع مدل های آن را مناسب با فضای مورد نظر ساخت.

شیشه های رنگی چاپی

Toranj Glass

شیشه های رنگی چاپی

با توجه به رشد و پیشرفت صنایع تولید شیشه ، امروزه در بسیاری از موارد از این محصول در ساختمان ها و محصولات استفاده می شود. یکی از مهم ترین مصارف شیشه استفاده از آن به عنوان دکوراسیون فضا و محیط می باشد. شیشه دکوراتیو که برای مصارف گوناگون و با مدل های مختلف امروزه قابل تولید است از جمله مهم ترین محصولات تولیدی شیشه می باشد. تولید شیشه رنگی یا شیشه چاپی برای خلق دکوراسیون های مدرن مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اما شیشه رنگی چاپی چیست؟

شیشه دکوراتیو سه بعدی یا اسلامپینگ

Toranj Glass

شیشه دکوراتیو سه بعدی یا اسلامپینگ

تنوع استفاده از شیشه در انواع متریال ها امروز به قدری افزایش یافته است که می توان بر اساس دکوراسیون های گوناگون اقدام به استفاده از شیشه دکوراتیو برای محیط های مختلف نمود. یکی از زیبا ترین مدل های شیشه دکوراتیو مدل سه بعدی یا اسلامپینگ می باشد که در مکان های مختلفی قابل اجرا می باشد.

شیشه گری

Toranj Glass

شیشه گری

Toranj Glass

شیشه گری

هنر شیشه گری روشی است که از سال های بسیار دور در کشور ایران مورد استفاده قرار می گرفته است و امروزه به عنوان یکی از صنایع دستی ایران شمرده می شود. امروزه کارگاه های مختلفی در شهرهای ایران مشغول به انجام این هنر هستند. امروزه صنعت شیشه گری از حالت سنتی فراتر رفته و از این روش جهت ساخت لوازم و ظروف شیشه ای مدرن استفاده می شود.

شیشه ی دکوراتیو به روش فیوزینگ یا همجوشی

Toranj Glass

شیشه ی دکوراتیو به روش فیوزینگ یا همجوشی

بهره گیری از تکنولوژی های جدید به منظور خلق دکوراسیون داخلی یکی از هنر های منحصر به فرد محسوب می شود. امروزه با استفاده از شیشه دکوراتیو یا شیشه تزیینی می توان محصولاتی با جلوه های بسیار زیبا را خلق نمود. یکی از بهترین و زیبا ترین محصولاتی که به وسیله شیشه می توان برای استفاده از دکوراسیون داخلی از آن در فضاهای گوناگون استفاده کرد شیشه فیوزینگ یا همجوشی می باشد.

کانتر بار شیشه ای

Toranj Glass

کانتر بار شیشه ای

استفاده از شیشه امروزه علاوه بر کاربرد هایی که دارد به عنوان یکی از زیباترین و چشم نوازترین دکوراسیون های داخلی در محیط های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از کاربرد های شیشه دکوراتیو که طراحان در بسیاری از دکوراسیون های مختلف از آن در ساختمان ها استفاده می نمایند، کانتر بار شیشه ای می باشد. کانتر شیشه ای علاوه بر اینکه در محیط های اداری و تجاری کاربرد بسیاری دارد، در منازل نیز به وفور استفاده می شود، به خصوص در آشپزخانه ها و حمام.