کاربرد و مصرف شیشه در تزیینات و دکوراسیون داخلی ساختمان ها امروزه بیش از هر زمان دیگر می باشد. یکی از مصارف شیشه که به عنوان شاخه ای از هنر مورد استفاده قرار می گیرد شیشه دکوراتیو یا شیشه تزئینی می باشد و امروزه در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی پیدا کرده است. دکوراتیو در واقع اشاره به طراحی یا ایجاد تغییرات در معماری برای ایجاد زیبایی و کاربرد بیشتر دارد، هنر دکوراتیو شامل شاخه های عکاسی، خطاطی و مجسمه سازی می شود؛ البته دکوراتیو در زمینه دکوراسیون داخلی خانه ها به کاغذ دیواری، سنگ، شیشه، مبلمان، لوستر و ... اشاره دارد. همانطور که گفته شد در دنیای امروز شیشه ها به بخش بزرگی از سازه های ساختمان های مسکونی، اداری، تفریحی و تجاری تبدیل شده اند به طوری که علاوه بر نمای شیشه ای بخش هایی مانند در، سقف، پارتیشن ها، کابین دوش، بالکن، پله و نرده شیشه ای نیز از جنس شیشه ساخته می شوند. شیشه های دکوراتیو نیز به زیبایی فضا می افزایند و حتی در مواردی کاربردهایی مانند افزایش نور، کاهش ورود آلودگی و صرفه جویی در انرژی را به همراه دارند.


شیشه دکوراتیو فیوزینگ


شیشه دکوراتیو چیست؟

استفاده از شیشه به دلیل خواص کم نظیر رنگ پذیری قابلیت فرم گرفتن مناسب و شکل پذیری و هم چنین مقاوم بودن در برابر حرارت و تغییرات سریع آن باعث شده از دیرباز تاکنون این متریال برای جلوه دادن به فضای خانه ها و هچنین ساخت اشیا دکوراتیو و ظروف آنتیک مورد استفاده قرار بگیرد. شیشه دکوراتیو که به انگلیسی Decorative Glass نامیده می شود انواع و اقسام گوناگونی داشته که با استفاده از رنگ آمیزی شیشه و یا ایجاد طرح و نقش مختلف بر روی آن می توان مدل های مختلفی از آن را ساخت. با توجه به این که تنوع ساخت شیشه تزیینی بسیار زیاد می باشد می توان از آن در فضاهای مختلف ساختمان چه فضاهای داخلی و چه فضاهای خارجی و هم در ساختمان های مسکونی و هم تجاری استفاده نمود، اما بیشترین کاربرد آنها در بخش دکوراسیون داخلی از نورگیرها و سقف های شیشه ای تا بخش هایی از سرویس بهداشتی و آینه های دکوراتیو می باشد.

همچنین با استفاده از شیشه سکوریت، شیشه لمینت و یا دیگر انواع شیشه ها در ضخامت های مختلف می توان اقدام به ساخت شیشه دکوراتیو نمود. در کارگاه های تولید شیشه با رنگ آمیزی، افزودن طرح و نقش، مات کردن و کارهایی از این قبیل شیشه های دکوراتیو ساخته می شوند که امکان طراحی شخصی نیز برای آنها وجود دارد.


استفاده از شیشه های دکوراتیو در منازل

اگر می خواهید به فضای داخلی خانه خود سبک، کلاس و نوآوری بدهید، شیشه های دکوراتیو قطعاً جواب شماست؛ تمیز کردن و نگهداری آسان این شیشه ها با طرح هایی مطابق با هر سلیقه و بودجه ای آن را به یک انتخاب ویزه تبدیل کرده است. بسیاری از مردم تصور می کنند که درب و پنجره ها صرفاً کاربردی هستند، اما این بخش ها فرصتی برای ویژگی های طراحی منحصر به فرد را نیز فراهم می کنند. یک شیشه تزئینی می تواند نقش و نگارهایی را به درب یا پنجره شما اضافه کند و نحوه عبور نور از آنها را تغییر دهد و جلوه های زیبایی در داخل و خارج خانه شما ایجاد کند. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، تشخیص اینکه کدام نوع از شیشه های دکوراتیو برای خانه شما بهتر است، می تواند چالش برانگیز باشد. برخی از افراد به دلیل حفظ حریم خصوصی خود تمایل به پوشاندن درب های شیشه ای و پنجره های خود به هر شکلی دارند؛ به همین دلیل بسیاری از صاحبان خانه ها پرده یا انواع کرکره را انتخاب می کنند، زیرا این امر حریم خصوصی مورد نظر آنها را فراهم می کند. با وجود محبوبیت این دو روش، چند اشکال در ارتباط با آنها وجود دارد:

•    وقتی پرده یا کرکره بسته باشد هیچ نوری وارد خانه نخواهد شد.

•    وقتی این موارد کنار باشد، تمام حریم خصوصی ایجاد شده از دست می رود.

•    پرده ها و کرکره ها هر دو نیاز به تمیز کردن منظم و اغلب دشوار دارند.

خوشبختانه، گزینه دیگری برای حذف این مشکلات وجود دارد: شیشه دکوراتیو. با انواع الگوهای زیبا برای انتخاب، می توانید ظاهر خانه خود را هم از داخل و هم از بیرون بهبود ببخشید و در عین حال حریم خصوصی خود را تا جایی که می خواهید افزایش دهید.


شیشه های دکوراتیو


کاربرد شیشه دکوراتیو

همانطور که گفته شد از شیشه های دکوراتیو مختلف می توان در فضاهای گوناگونی از ساختمان جهت زیبایی بخشی استفاده نمود. از سرویس بهداشتی و آشپزخانه تا ورودی ساختمان ها، درب و پنجره ها و یا نورگیرهایی که در سقف وجود دارد می توان از شیشه تزیینی استفاده کرد. همچنین می توان از این نوع شیشه در دیوارهای شیشه ای و پارتیشن شیشه ای مورد استفاده در ادارات نیز بهره گرفت و با ایجاد طرح و نقوش مختلف بر روی شیشه این جدا کننده شیشه ای را زیباتر کرد. در درب های شیشه ای محیط هایی همچون ورودی ساختمان یا راه پله های مکان های تجاری و تفریحی نیز می توان از مزایای شیشه دکوراتیو بهره گرفت.

از نظر دکوراسیون داخلی منازل یا ادارات از شیشه تزیینی می توان استفاده های گوناگونی کرد و بیشترین کاربرد شیشه های دکوراتیو در همین بخش می باشد؛ از ساخت تابلوهای تزیینی و یا نورگیرهای سقفی، تا تولید دکوراسیون سرویس های بهداشتی و یا حمام و... این شیشه کاربرد دارد. از این نوع شیشه نیز می توان برای تزئینات روی دیوار، ستون ها و یا آینه دکوراتیو نیز استفاده نمود. بیشتر مردم طرفدار پنجره هایی هستند که در کنار وارد کردن نور به داخل خانه، زیبا باشد و همچنین جلوی دید از بیرون را بگیرد، که شیشه های دکوراتیو رنگی گزینه های بسیار مناسبی در این موارد هستند. همانطور که دیدید کاربرد زیبایی و مصرفی شیشه دکوراتیو در ساختمان بسیار زیاد می باشد و از جمله پر مصرف ترین و بهترین محصولات شیشه ای در ساختمان ها محسوب می شود.


چرا از شیشه های دکوراتیو استفاده کنیم؟

اغلب مردم وقتی به تاثیری که خانه شان در ذهن دیگران بر جای می گذارد فکر می کنند، به مزایای شیشه های دکوراتیو توجه نمی کنند، اما شیشه های تزئینی می توانند ظرافت و زیبایی را به خانه شما بیافزایند. مهمترین مزایای استفاده از شیشه های دکوراتیو عبارتند از:

1-   افزایش زیبایی با استفاده از شیشه دکوراتیو

با هزاران الگوی مورد توجه از شیشه های دکوراتیو، مطمئناً چیزی را پیدا خواهید کرد که علاوه بر الزامات حریم خصوصی شما، مناسب سبک ساختمان شما باشد. یکی از مهمترین مزایای استفاده از شیشه های دکوراتیو در درب ها، پنجره ها و نمای شیشه ای این است که از همان بیرون خانه شما را جذاب می کنند. همانطور که گفته شده می توانید از شیشه دکوراتیو در بخش های مختلفی از خانه و محل کارتان استفاده کنید و به دلیل وجود تنوع زیاد در طرح و رنگ این شیشه ها، می توان آن را با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ کرد.

2-   افزایش نوردهی فضا و بزرگتر نشان دادن آن

نور طبیعی احساس راحتی در خانه یا محل کار شما را افزایش می دهد و حتی گفته می شود فوایدی برای سلامتی به همراه داشته باشد، تحقیقات نشان داده اند که افزایش نور طبیعی باعث بهبود خلق و خو، تفکر و دیدگاه عمومی نسبت به زندگی می شود. همچنین استفاده از شیشه های دکوراتیو به عنوان پارتیشن های داخلی، برای طراحی فضاهای بسیار باز و کاربرپسند ایده آل می باشد. به عنوان مثال، استفاده از آینه کاری روی دیوار یا سقف به راحتی بصری کمک می کنند، آنها تقریباً تمام نوری را که دریافت می کنند منعکس کرده و در نتیجه روشنایی کلی اتاق را افزایش می دهند، بنابراین استفاده از شیشه های تزئینی در آینه کاری می تواند ظاهر بزرگتری را به همراه داشته باشد.

3-   شیشه دکوراتیو قابل سفارشی سازی

می توانید شیشه های دکوراتیو مورد نظرتان را مطابق با خانه و سلیقه خود سفارشی کنید؛ به عنوان مثال، می توانید رنگ و طرحهای خاص را به یک ویژگی خاص مانند مات بودن اضافه کنید. نور، هنگامی که از طریق این شیشه های رنگارنگ شکسته می شود، نه تنها فضای داخلی شما را روشن می کند، بلکه آنها را تا سطح متفاوتی زنده می کند و در عین حال با سایر بخش های ساختمان هماهنگی دارد.


شیشه دکوراتیو مات


4-   حفظ حریم خصوصی توسط شیشه های دکوراتیو

یکی از بزرگترین مشکلات پرده ها و کرکره ها این است که هنگام بسته شدن نور طبیعی را مسدود می کنند، اما با استفاده از شیشه های دکوراتیو، می توانید نور را در عین حفظ حریم خصوصی خود، به داخل وارد کنید. طرح های تزئینی این شیشه ها سطوح مختلفی از گزینه های حفظ حریم خصوصی را ارائه می دهند که به شما کنترل کامل بر حریم شخصیتان را می دهند. اگر حفظ حریم خصوصی برایتان یک مسئله بسیار مهم است، می توانید طرحی را انتخاب کنید که دارای بافت های سنگین است تا دید را مبهم کند. همین امر در مورد فضاهای اداری نیز صدق می کند، با پارتیشن های شیشه ای دکوراتیو که به طور یکپارچه و شیک فضای عمومی را از اتاق های کنفرانس جدا می کند، آنها را به صورت بزرگ تری نمایان کنید. از آنجایی که امکان مات کردن یا چاپ و اجراح طرح روی شیشه های ایمنی نیز وجود دارد، می توان با استفاده از این نوع شیشه های دکوراتیو به افزایش ایمنی خانه و محل کار کمک کرد و هیچ محدودیتی در استفاده از شیشه های تزئینی وجود ندارد.

5-   صرفه جویی در هزینه ها با شیشه های دکوراتیو

بسیاری از انواع شیشه های دکوراتیو و روش های نصب به کاهش گرمای وارد شده به خانه کمک می کنند و تا 99٪ از اشعه UV را مسدود می کنند. ورود نور طبیعی به فضای داخلی برای سلامتی مفید است و در هزینه مصرف انرژی برق برای روشن کردن لامپ ها صرفه جویی می کند. یکی دیگر از مزایای شیشه های تزئینی ارزش افزوده بالقوه به خانه شماست، هنگامی که تصمیم به فروش میگیرید، نصب شیشه دکوراتیو می تواند ارزش خانه شما را افزایش دهد به ویژه در مقایسه با خانه های مشابه در همان منطقه. یکی دیگر از مزایای شیشه های دکوراتیو هزینه آن نسبت به تعویض کامل پنجره و درب ورودی شماست، افزودن شیشه به پنجره و درب فعلی هزینه کمتری نسبت به تعویض کل در دارد.


انواع شیشه دکوراتیو

شیشه های دکوراتیو تقریباً به این شکل قابل توضیح است، شیشه ای که دارای عناصر تزئینی باشد. شیشه های دکوراتیو کاربردهای مختلفی در فضاهای گوناگون دارند، مهمترین آنها افزودن زیبایی به فضاست، چه طرحی در سازه های شیشه ای باشد و چه در آشپزخانه؛ همچنین بسته به نوع شیشه و محل قرارگیری، می تواند ایمنی و حریم خصوصی را فراهم کند. شیشه های دکوراتیو می توانند اشکال مختلفی داشته باشند که از روش های متفاوتی تولید می شوند؛ بیشتر آنها را می توان در پنجره ها، درب ها و سقف شیشه ای و همچنین سایر مصارف مسکونی و شرکت ها استفاده کرد. پرکاربردترین انواع شیشه های دکوراتیو عبارتند از:


✓    شیشه دکوراتیو مات یا شیشه سندبلاست

سطح این نوع شیشه تزیینی نور را پخش یا پراکنده می کند و ظاهری مات دارد و یکی از مواردیست که برای حفظ حریم خصوصی به عنوان مثال در سرویس های بهداشتی و کابین دوش شیشه ای استفاده بسیاری دارد. شیشه دکوراتیو مات در عین حال که باعث محو شدن فضای داخلی می شود، سبک و گرما را به دکوراسیون داخلی خانه موجود می بخشد. شیشه مات با روش های مختلفی از جمله حکاکی با مواد شیمیایی، استفاده از مواد ساینده، استفاده از جوهر و سندبلاست تولید می شود. (سندبلاست Sandblasting زمانیست که از هوای با سرعت بالا برای پاشیدن جریانی از ذرات بر روی سطح استفاده می شود تا این اثر ایجاد شود.)


✓    شیشه های رنگی

این نوع شیشه از قطعات شیشه ای رنگی ترکیبی در یک چارچوب تشکیل شده که برای ایجاد طرح های تزئینی، مانند آنچه در پنجره های موزه ها، مساجد و کلیسا یا خانه های قدیمی می بینید، ترکیب شده اند. شیشه های رنگی را می توان برای هر بخش از ساختمان به صورت سفارشی طراحی کرد، به دلیل رنگ های ظریف و تطبیق پذیری آن، شیشه های هنری به یک روند رو به رشد در میان صاحبان خانه تبدیل شده اند. اغلب بهتر است برای برجسته کردن کاربرد شیشه های رنگی در دکوراسیون، همه چیز را ساده نگه دارید؛ یک پنجره ساده با پانل های رنگی کوچک می تواند نور زیادی را از خود عبور دهد در حالی که هنوز هم نمایی منحصر به فرد ارائه میکند. شیشه های دکوراتیو رنگی همچنین توسط روش چاپ طرح و رنگ دلخواه روی شیشه استاندارد تولید می شوند، بیشترین کاربرد شیشه رنگی چاپی در فروشگاه ها و کلینیک ها می باشد.


شیشه تزئینی


✓    شیشه خم دکوراتیو

همانطور که از نام آن پیداست، شیشه دکوراتیو خمیده با استفاده از حرارت بالا به اشکال خمیده یا منحنی درآورده شده است. امکان ساخت این شیشه های تزئینی به صورت سفارشی وجود دارد و در اشکال مختلف موجود است که امکان نوآوری بسیاری را در طراحی دکوراسیون خانه ها فراهم می کند. همچنین شیشه خم تزئینی را می توان از روش های مختلف حکاکی کرد یا سطح آنها را سندبلاست و رنگی کرد.


✓    شیشه دکوراتیو طرح دار

در این روش در دمای بالا (حالت مذاب) و در حالت چکش خوار، روی سطح یک بافت یا طرح نقش می بندد، همچنین به عنوان شیشه بافت دار یا مبهم شناخته می شود و در انواع الگوهای مختلف موجود است. در عین حال که می توانید از شیشه طرح دار برای ایجاد جلوه تزئینی بر روی پنجره های داخلی و خارجی استفاده کنید، این نوع شیشه ها می توانند همزمان حریم خصوصی شما را حفظ کنند.


✓    شیشه حک شده با لیزر Laser-Etched Glass

در این نوع شیشه های دکوراتیو، با استفاده از فناوری لیزر تصویری بر روی سطح شیشه حک می شود؛ این روش حکاکی امکان ایجاد طرح های بسیار دقیق، ظریف و با جزئیات بالا را فراهم می کند. اگرچه در این روش از گرما برای حکاکی شیشه استفاده می شود، اما این گرما موضعی است و نیازی به بازپخت مجدد بعدی ندارد.


✓    شیشه های دکوراتیو خرد شده Fritted Glass

شیشه های خرد شده وقتی ظاهر خود را به دست می آورند که مینای سرامیکی در دمای بسیار بالا (بیش از 640 درجه سانتیگراد) روی شیشه قرار می گیرد. شیشه تزئینی خردشده را می توان با استفاده از فرآیند پوشش کامل، فرآیند سیلک اسکرین یا برگردان سرامیکی از پیش چاپ شده اعمال کرد. این نوع شیشه های دکوراتیو در رنگ ها، طرح ها و شفافیت های زیادی موجود است و برای کاربردهای بیرونی و داخلی استفاده می شود. از آنجایی که این نوع شیشه تزئینی از ذرات شیشه ای رنگی تشکیل شده که ذوب می شوند، سرامیک به بخشی دائمی از شیشه تبدیل میشود، بنابراین بادوام بوده و تمیز کردن آن آسان است.


✓    شیشه دکوراتیو نقره ای

شیشه نقره ای دارای یک عملیات سطحی برای ایجاد یک ویژگی بازتابنده یا آینه ای می باشد، لایه زیرین ممکن است هر نوع، طرح یا رنگی از شیشه باشد که روی آن ظاهرهای بازتابی مختلفی دارد. به طور کلی این نوع شیشه های دکوراتیو به عنوان آینه روشویی، دیوارهای آینه ای، درهای آینه، آسانسور و شیشه های تزئینی و غیره استفاده می شود.


✓    شیشه حک شده با اسید Acid-Etched Glass

شیشه ای که با مواد اسیدی مانند اسید هیدروفلوئوریک از نظر شیمیایی پردازش شده تا سطحی را تولید کند که نور عبوری را پخش کرده و تابش خیره کننده را کاهش دهد شیشه حک شده با اسید نام دارد. می توان از این نوع شیشه دکوراتیو برای کاربردهای داخلی و خارجی در هر سطحی از شفافیت استفاده کرد، همچنین روی بخش هایی از آینه برای به دست آوردن یک انعکاس مات استفاده می شود. شیشه های حک شده با اسید با دوام هستند، به راحتی تمیز می شوند و مانند پنجره های شیشه ای تصفیه نشده در برابر خراش و لکه مقاوم هستند.


شیشه های تزئینی


✓    شیشه های دکوراتیو لمینت

این نوع شیشه تزئینی شامل دو یا چند تکه شیشه است که با یک لایه پلاستیکی در وسط به طور دائم به هم چسبیده اند، لایه های میانی ممکن است به شکل های شفاف یا مات و با رنگ ها و طرح های گرافیکی باشند. شیشه لمینت در صورت شکستن، خرده های شیشه را در جای خود نگه می دارد، لمینت ها ممکن است شامل یک یا چند جزء تزئینی نیز باشند.


✓    شیشه دکوراتیو ریخته گری و شیشه فرورفته

برای یک پنجره شیشه ای بافت دار که به زیبایی با نور و رنگ تعامل می کند، شیشه های ریخته شده یا فرورفته یک گزینه عالی هستند. هر دو نوع از شیشه دکوراتیو با قالب گیری شیشه داغ در یک الگوی دلخواه تولید می شوند و امکان سفارشی سازی و کنترل بالایی بر روی پرداخت آنها را فراهم می کند؛ بافت های منحصربفرد باعث می شود این نوع شیشه گزینه مناسبی برای پنجره های شیشه ای کوچک باشد.


شیشه های دکوراتیو دوجداره

شیشه های دوجداره معمولا برای قسمت های خارجی ساختمان مانند پنجره ها، سقف های شیشه ای و درهای ورودی استفاده می شوند. به دلیل دو لایه بودن این نوع شیشه دکوراتیو از ورود گرد و غبار به فضای داخلی جلوگیری می شود و همچنین باعث کاهش ورود گرما یا سرما و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. از این نوع شیشه های عایق با طرح ها و اشکال مختلف استفاده می شود و قابلیت ترکیب با طرح های سنتی و رنگی را نیز دارد. مزیت بزرگ شیشه های دکوراتیو دوجداره این است که با قرار دادن طرح دلخواه در بین دو لایه احتمال کثیفی آن تقریبا صفر شده و تنها با یک دستمال دو طرف شیشه تمیز خواهد شد. در این نوع شیشه نیز امکان سفارش طرح دلخواه وجود دارد و تنها کافیست طرح مورد نظرتان را برای تولید کننده ارسال کنید.


قیمت شیشه دکوراتیو

تولید شیشه تزئینی بسته به زمان بر بودن انجام تزئینات و یا مدل شیشه کار شده می تواند قیمت های مختلفی داشته باشد. هزینه شیشه دکوراتیو نیز بستگی به نوع شیشه، طرح، ضخامت، اندازه و حتی رنگ آن دارد، البته به دلیل متنوع بودن روش های ساخت در کارگاه های تولیدی مختلف ممکن است یک مدل خاص نیز قیمت های متغیری داشته باشد. بنابراین شما عزیزان جهت اطلاع از قیمت شیشه تزیینی می توانید با مشاوران و کارشناسان شرکت شیشه ترنج در ارتباط باشید تا از آخرین قیمت ها بر اساس طرح و اندازه مورد نظر خود اطلاعات کاملی را کسب نمایید. همچنین اگر قصد خرید شیشه دکوراتیو را دارید می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و مناسب ترین گزینه را با توجه به سبک و دکوراسیون منزل و محل کارتان انتخاب کنید.

شیشه سندبلاست

Toranj Glass

شیشه سندبلاست

یکی از تکنیک هایی که در انواع شیشه دکوراتیو و دیگر محصولات تولید شده از جنس شیشه مورد استفاده قرار می گیرد سندبلاست شیشه یا شیشه مات می باشد. با توجه به کاربرد های زیادی که شیشه در منازل ، فروشگاه ها ، ادارات و دیگر فضاها دارد ، امروزه می توان انواع مدل های آن را مناسب با فضای مورد نظر ساخت.

شیشه های رنگی چاپی

Toranj Glass

شیشه های رنگی چاپی

با توجه به رشد و پیشرفت صنایع تولید شیشه ، امروزه در بسیاری از موارد از این محصول در ساختمان ها و محصولات استفاده می شود. یکی از مهم ترین مصارف شیشه استفاده از آن به عنوان دکوراسیون فضا و محیط می باشد. شیشه دکوراتیو که برای مصارف گوناگون و با مدل های مختلف امروزه قابل تولید است از جمله مهم ترین محصولات تولیدی شیشه می باشد. تولید شیشه رنگی یا شیشه چاپی برای خلق دکوراسیون های مدرن مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اما شیشه رنگی چاپی چیست؟

شیشه دکوراتیو سه بعدی یا اسلامپینگ

Toranj Glass

شیشه دکوراتیو سه بعدی یا اسلامپینگ

تنوع استفاده از شیشه در انواع متریال ها امروز به قدری افزایش یافته است که می توان بر اساس دکوراسیون های گوناگون اقدام به استفاده از شیشه دکوراتیو برای محیط های مختلف نمود. یکی از زیبا ترین مدل های شیشه دکوراتیو مدل سه بعدی یا اسلامپینگ می باشد که در مکان های مختلفی قابل اجرا می باشد.

شیشه گری

Toranj Glass

شیشه گری

Toranj Glass

شیشه گری

هنر شیشه گری روشی است که از سال های بسیار دور در کشور ایران مورد استفاده قرار می گرفته است و امروزه به عنوان یکی از صنایع دستی ایران شمرده می شود. امروزه کارگاه های مختلفی در شهرهای ایران مشغول به انجام این هنر هستند. امروزه صنعت شیشه گری از حالت سنتی فراتر رفته و از این روش جهت ساخت لوازم و ظروف شیشه ای مدرن استفاده می شود.

شیشه ی دکوراتیو به روش فیوزینگ یا همجوشی

Toranj Glass

شیشه ی دکوراتیو به روش فیوزینگ یا همجوشی

بهره گیری از تکنولوژی های جدید به منظور خلق دکوراسیون داخلی یکی از هنر های منحصر به فرد محسوب می شود. امروزه با استفاده از شیشه دکوراتیو یا شیشه تزیینی می توان محصولاتی با جلوه های بسیار زیبا را خلق نمود. یکی از بهترین و زیبا ترین محصولاتی که به وسیله شیشه می توان برای استفاده از دکوراسیون داخلی از آن در فضاهای گوناگون استفاده کرد شیشه فیوزینگ یا همجوشی می باشد.

کانتر بار شیشه ای

Toranj Glass

کانتر بار شیشه ای

استفاده از شیشه امروزه علاوه بر کاربرد هایی که دارد به عنوان یکی از زیباترین و چشم نوازترین دکوراسیون های داخلی در محیط های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از کاربرد های شیشه دکوراتیو که طراحان در بسیاری از دکوراسیون های مختلف از آن در ساختمان ها استفاده می نمایند، کانتر بار شیشه ای می باشد. کانتر شیشه ای علاوه بر اینکه در محیط های اداری و تجاری کاربرد بسیاری دارد، در منازل نیز به وفور استفاده می شود، به خصوص در آشپزخانه ها و حمام.