حمام های خانه شما فضاهای مهمی هستند که نقش حیاتی در تمیز و سالم نگه داشتن خانواده شما دارند. از طرفی درب های شیشه ای همیشه یک عنصر دیدنی در فضای داخلی هستند، چنین سازه هایی می توانند علاوه بر در ورودی، بالکن و پاسیو، در حمام ها و کابین های دوش نیز نصب شوند. حمام محیطی با رطوبت بالا است، به همین دلیل باید محصولی را انتخاب کنید که الزامات ایمنی و زیبایی را برآورده کند، انتخاب نوع شیشه مناسب برای درب حمام، بخش مهمی از حفظ طراحی فضای حمام شماست.

انواع کابین دوش شیشه ای اغلب مات هستند که راحتی و حریم خصوصی را برای حمام کنندگان فراهم می کنند؛ کابین های شیشه ای شفاف اگر با توجه به محیط حمام انتخاب شوند، بر زیبایی و راحتی می افزایند. مدل های مختلفی از کابین دوش شیشه ای وجود دارد که از نظر ظاهر، جهت حرکت و ویژگی های متریال تفاوت دارد. همچنین شیشه برای کابین دوش در سبک های مختلفی وجود دارد، شما با انتخاب کابین دوش شیشه ای انتخاب درستی کردید و حالا می توانید با انتخاب نوع شیشه مناسب برای آن ظاهر حمام خود را کامل کنید.


ضخامت های مختلف کابین دوش شیشه ای

اگر کابین دوش شیشه ای را انتخاب می کنید، باید شیشه ای با ضخامت مناسب را نیز تعیین کنید، البته در این خصوص مشورت با یک متخصص شیشه توصیه می شود.

یکی از چالش های تولیدکنندگان شیشه، ساخت کابین های دوش شیشه ایست که به اندازه کافی ضخیم باشند تا یکپارچگی ساختاری خود را حفظ کنند، در عین حال به اندازه کافی سبک باشند تا روی دیوار نصب شوند. معمولاً دو گزینه ضخامت برای کابین دوش شیشه ای فریم لس وجود دارد: 9.6 و 3 سانتی متری؛ کابین دوش شیشه ای فریم دار نیز در دو سطح ضخامت معمولی موجود است: 8 و  3.5 سانتی متری.

بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد ضخامت درب دوش شیشه ای، با یک متخصص مشورت کنید تا به شما در تعیین وزن قابل حمل دیوارهای اطراف کمک کند. از آنجایی که کابین دوش شیشه ای ضخیم و سنگین هستند، نصب آنها بر روی دیوار ضعیف میتواند آسیب های جدی و هزینه های اضافی برای شما به همراه داشته باشد. کارشناسان متخصص در نصب انواع شیشه :

✓      توانایی تحمل وزن دیوارها را ارزیابی می کنند، که بر ضخامت کابین دوش شیشه ای تأثیر می گذارد.

✓      ارتفاع درب های شیشه ای دوش را برای فراهم کردن تهویه کافی کابین، در نظر می گیرند.

✓      در دسترس بودن نور در محفظه دوش را بررسی می کنند، که ممکن است بر انتخاب نوع شیشه شما تأثیر بگذارد.

✓      شیشه های نازک نمی توانند به اندازه شیشه های ضخیم تر، انواع حکاکی را تحمل کنند.


چرا کابین دوش شیشه ای را انتخاب کنیم؟

محفظه و کابین دوش شیشه ای به دلایل زیادی برای حمام های مسکونی ایده آل هستند، از جمله ظرفیت انتقال نور بالا، نصب آسان، دوام و جلوگیری از پاشش آب روی زمین. مهمترین مزایای استفاده از کابین دوش شیشه ای عبارتند از:

•     تطبیق پذیری: گزینه هایی که برای انتخاب انواع کابین دوش شیشه ای وجود دارند، تقریباً نامحدود هستند. از انواع شیک و مدرن بدون قاب گرفته تا انواع بلوک و دارای فریم شیشه ای، انواع مختلفی از کابین دوش شیشه ای وجود دارد که آماده نصب هستند یا می توانند به صورت سفارشی برای خانه شما ساخته شوند.


انواع کابین های دوش شیشه ای


•     ایمنی: کابین دوش شیشه ای از شیشه سکوریت ساخته شده اند که احتمال شکستن آن کمتر است، زیرا استحکام کششی بیشتری دارد. درها و محفظه های دوش شیشه ای مقاوم هستند، اما اگر به دلیل نقص در نصب یا خود شیشه به دلیلی بشکند، به جای خرده های بزرگ، تیز یا دندانه دار، به قطعات کوچکتر و گرد تبدیل می شود.

•     تمیز کردن و نگهداری آسان: تمیز نگه داشتن شیشه حمام تا زمانی که به تمیز کردن روتین خود ادامه دهید و از مواد مخصوص استفاده کنید راحت است. همچنین می توانید از روش های تمیز کردن شیشه حمام مانند استفاده از سرکه سفید یا آب لیمو و نمک بهره ببرید تا حمامی تمیز و زیبا داشته باشید.


انواع کابین دوش شیشه ای

کابین های دوش شیشه ای نه تنها نقش مهمی در نگهداری آب در حمام ایفا می کنند، بلکه سبک کلی حمام را تغییر داده و زیبایی آن را نیز بهبود می بخشد. انواع کابین دوش شیشه ای عبارتند از:

1-      کابین دوش شیشه ای بدون قاب Frameless

کابین های دوش شیشه ای فریم لس ضخیم اند و برای حمایت از لبه های خارجی آن به فلز متکی نیستند. این درب ها حس تمیز و مدرنی را ایجاد میکنند و برای افرادی که می خواهند سنگکاری دقیق، طراحی کاشی و چنین طرح هایی را به نمایش بگذارند، انتخاب محبوبی است.

2-      کابین دوش شیشه ای نیمه بدون قاب Semi-frameless

کابین های دوش شیشه ای نیمه بدون فریم دارای فلز در اطراف کل ساختار هستند، اما در اطراف درب شیشه ای دوش فریم ندارند. این درب های دوش گزینه های عالی برای افرادی هستند که به دنبال جذابیت حمام فریم لس مقرون به صرفه هستند.

3-      کابین دوش شیشه ای فریم دار Framed

این کابین های دوش از شیشه سکوریت یا سایر شیشه های ایمنی ساخته شده اند و به طور کامل توسط فریم احاطه و پشتیبانی می شوند. در حالی که کابین دوش شیشه ای فریم دار جایگزین ارزان تری هستند، اما این قابلیت را دارند که به اندازه گزینه دیگر زیبا ظاهر شوند، در واقع، قاب ها می توانند حمام را برجسته کنند.


انواع کابین دوش شیشه ای


انواع درب های حمام شیشه ای

در نظر گرفتن نحوه ورود و خروج به کابین دوش شیشه ای یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین اینکه کدام نوع برای شما مناسب است می باشد. در زیر سه سبک باز کردن رایج درب های شیشه ای وجود دارد:

•     درب های کشویی شیشه ای: این درها روی هم قرار می گیرند و با حرکت به شکل کشویی در طرفین باز می شوند. اگر حمام شما کوچک یا باریک است، درب های شیشه ای کشویی راهی عالی برای صرفه جویی در فضا هستند که معمولا در کابین دوش شیشه ای فریم لس به کار گرفته می شوند.

•     در شیشه ای چرخشی: بسیاری از کابین های دوش شیشه ای دارای در چرخشی هستند، این درها هنگام باز شدن به سمت بیرون حرکت می کنند، مانند بسیاری از درهایی که روزانه با آنها روبرو می شوید.

•     درهای شیشه ای تاشو: اگر فضای کافی برای درب چرخشی ندارید اما به فضای ورودی وسیع تری از حالت کشویی نیاز دارید، درب های شیشه ای تاشو راه حل خوبی هستند. این درهای شیشه ای حمام نه تنها قابلیت های سفارشی سازی را اضافه می کنند، بلکه حال و هوای یکپارچه سازی را نیز به اتاق می دهند.