فرمت مورد استفاده از آینه ها در زمان های قدیم به صورت یک شکل ساده و فقط برای دیدن خود در آن استفاده می شد، اما امروزه تولید آینه به دلیل کاربردهای مختلفی انجام شده و به جهت دکوراسیون محیط مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع مدل های آینه کاری مدرن و آینه دکوراتیو که برای دکوراسیون محیط امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به آینه ونیزی ، آینه جورچین یا آینه پازلی و دیگر مدل ها اشاره کرد.


آینه های جورچین


آینه های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی با اهدافی همچون بزرگتر نشان دادن فضا، افزایش نور و زیبایی بخشیدن به محیط استفاده می شوند. همچنین مکان هایی که می توان از انواع مدل های آینه کاری استفاده کرد بسیار متنوع بوده و روی دیوارها و ستون هر بخش از خانه مانند اتاق خواب، سالن پذیرایی یا حتی آشپزخانه ها قابل انجام است.

اما در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم آینه جورچین چیست؟ به چه شکلی بوده و در چه محیط هایی کاربرد دارد؟


آینه جورچین چیست؟

آینه هایی که به اشکال گوناگون برش می خورند و پس از پرداخت به صورت پازل کنار هم چیده می شوند و از پشت با چسب مخصوص آینه به دیوار یا هر سطح صاف دیگری چسبانده می شوند، به نام آینه جورچین یا آینه کاری جورچین شناخته می شوند. برای برش آینه ها معمولا از دستگاه سی ان سی (CNC) الماس استفاده شده و بیشتر پرداخت ها با دستگاه بولینگ و دیاموند (and diamond beveling)  انجام می شود. این اشکال منظم و زیبا را می توان با روش انگریوینگ که همان حکاکی بر روی شیشه است، هم انجام داد و به صورت جام آینه بر روی دیوار اجرا کرد. این روش معمولا با دستگاه های سی ان سی روتر 4 محوره به بالا (CNC router engraving) تولید می شود که کاری بسیار دقیق و با کیفیت را نتیجه می دهد.

بنابراین تولید آینه جورچین مدرن بر اساس مدل های گوناگون و بنا به نیاز مشتری قابل اجرا می باشد که می توان در انواع دکوراسیون از آن استفاده کرد. آینه کاری با استفاده از روش جورچین یکی از بهترین انواع آینه های دکوراتیو محسوب می شود که امروزه بسیاری از طراحان و معماران داخلی برای افزایش جلوه محیط از آن استفاده می نمایند.


آینه جورچین مدرن


نصب آینه کاری جورچین چگونه صورت میگیرد؟

فرآیند نصب آینه جورچین همانند آینه های معمولی نیست و نیازمند دقت و مهارت بالایی می باشد، بنابراین اگر قصد خرید آینه جورچین مدرن را دارید پیش از اقدام به خرید، بهتر است در خصوص کارشناسان نصب آینه شرکت مورد نظر تحقیق و اطمینان داشته باشید تا نصب آینه به بهترین و دقیق ترین شکل ممکن انجام گیرد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره، خرید و نصب انواع آینه های تزئینی با کارشناسان شرکت ترنج آذین به عنوان یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان آینه دکوراتیو در ارتباط باشید.

آینه های جورچین مدرن برای استفاده در فضای داخلی و خارجی مناسب هستند، و به طور معمول برای دکوراسیون داخلی خانه با پدهای چسب دو طرفه برای نصب آسان عرضه می شوند اما برای استفاده در فضای باز بهتر است آنها را با پیچ یا با استفاده از چسب های مخصوص برای امنیت بیشتر، نصب کرد.


انواع آینه جورچین یا آینه پازلی

آینه های جورچین یا پازلی را می توان به صورت جداگانه یا بهم چسبیده و یا حتی با فاصله در یک دیوار استفاده کرد که جلوه ای سرگرم کننده، خلاقانه و مدرن به دکوراسیون داخلی خانه ها می بخشد. همچنین به دلیل اینکه آینه پازلی مدرن در طیف وسیعی از اندازه ها و مدل ها موجود است، می توان با گذشت زمان قطعات بیشتری به آینه های دکوراتیو قبلی افزود تا ترتیبات جالب تری ایجاد کنید. برای ساخت انواع آینه جورچین می توان از انواع رنگ های مختلف آینه از جمله  مشکی، سفید، برنز، مسی ، طلائی و... استفاده کرد همچنین آینه های انتخابی می توانند دارای قاب از جنس های مختلف یا فریم لس باشند. از نظر طرح و مدل هم تمامی اشکال هندسی برای آینه جورچینقابل انجام می باشد، طرح مورد نظر مشتری پس از تحلیل در رایانه توسط دستگاه برش آماده و پس از آن آماده نصب در محل می شود.

همانطور که گفته شد طرح های متنوعی از آینه با استفاده از انواع روش های آینه کاری قابل تولید و اجرا می باشد که بنا به سلیقه و محیط مورد نظر انجام می پذیرد. همچنین از نظر اندازه و ابعاد نیز محدودیتی برای تولید آینه جورچین مدرن وجود نخواهد داشت، اما نکته مهم پیش از خرید آینه پازلی این است که می بایست اندازه و ابعاد دقیقی از آینه مورد نظر خود داشته باشید تا در هنگام نصب کار دچار مشکل نشوید. طرح هایی مانند کندو، پازل و دیگر طرح ها که با در کنار هم قرار گرفتن جام آینه ها طرح بسیار زیبایی حاصل می شود از انواع آینه های جورچین محسوب می شوند.


آینه پازلی


کاربرد آینه های جورچین

آینه کاری روشی برای افزایش زیبایی و به عنوان طرحی در دکوراسیون محیط انجام می گیرد، بنابراین در اکثر محیط ها و فضاها قابل اجرا می باشد. پس می توان گفت از آینه های جورچین می توان در اغلب فضاها از جمله ساختمان های مسکونی و اداری، فروشگاه ها، هتل ها و... به عنوان نوعی دیوارپوش بهره گرفت. بهترین مکان ها برای آینه کاری در منازل در داخل سرویس های بهداشتی، اتاق خواب ها، سالن پذیرایی و یا حتی آشپزخانه می باشد که در هرکدام از این مکانها می توان آینه ها جورچین را نصب کرد. همچنین در محیط های لابی یا اتاق های انتظار ساختمان های اداری و تجاری به جهت افزایش جلوه محیط نیزاستفاده از آینه پازلی مدرن میسر می باشد.

با توجه به این که آینه نور را منعکس و بازتاب می نماید، انواع آینه های دکوراتیو گزینه مناسبی برای محیط هایی با نور طبیعی کم می باشد که با نصب انواع مختلف آن مانند آینه پازلی علاوه بر بزرگ جلوه دادن فضای مورد نظر و افزایش زیبایی، سبب انعکاس نور در محیط و در نتیجه روشن شدن بیشتر فضا می شود.


قیمت آینه جورچین چطور محاسبه می شود؟

با توجه به این که برای محاسبه قیمت آینه های جورچین نیاز به مشخص بودن طرح مورد نظر جهت برش توسط دستگاه و ابعاد دقیق آینه می باشد،  نمی توان عدد دقیقی به عنوان قیمت آینه پازلی مدرن تخمین زد. مواردی که در قیمت آینه جورچین تاثیرگذار هستند عبارتند از ابعاد آینه مورد نیاز، متراژ برش توسط دستگاه CNC، نوع آینه انتخابی، ضخامت آینه و اندازه آینه پازلی در محلی که می بایست نصب گردد. البته شرکت های مختلف ممکن است قیمت های متفاوتی برای انواع آینه جورچین مدرن ذکر کنند که می تواند به دلیل کیفیت انواع شیشه مورد استفاده در تولید آینه و سایر فرآیندهای انجام شده باشد. آینه های جورچین با طرح خاص و برش بیشتر که دارای رنگ هستند نسبت به آینه کاری ساده قیمت بیشتری دارند.

چنانچه قصد خرید آینه دکوراتیو و یا مدل های مختلف آن را دارید برای آگاهی از قیمت ها و یا شرایط تولید و نصب آن ها می توانید با کارشناسان شرکت ترنج آذین در ارتباط باشید.