استفاده از شیشه در فضاهای گوناگون ساختمان امروزه به یک شیوه و سبکی روتین برای افزایش زیبایی و مدرن ساختن محیط مبدل شده است. یکی از فضاهایی که می توان از شیشه برای ساخت آن استفاده کرد پله ها و نرده می باشد، ساخت پله و نرده شیشه ای در بسیاری از ساختمان های مدرن امروزی اجرا می گردد که می تواند جلوه فضا را تا چندین برابر افزایش دهد. یک نرده شیشه ای اسپیگات که بر روی بالکن ها، تراس ها و نیم طبقه ها نصب شده است، انتخاب ایده آلی برای فضای داخلی مدرن است که به راه حل های شیک نیاز دارد.


هندریل شیشه ای چیست؟

یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت نرده راه پله ها و یا دیگر فضاهایی که نیاز به حفاظ و ایمنی بیشتر جهت عدم سقوط افراد دارند استفاده از شیشه می باشد. نرده شیشه ای بدلیل شفافیتی که جنس شیشه دارد می تواند روشنایی محیط را افزایش داده و همچنین به دلیل استفاده از شیشه سکوریت که مقاومت و استحکام زیادی دارد، از امنیت بالایی برخوردار می باشد. جان پناه شیشه ای که نام دیگر نرده شیشه ای است، قابلیت ساخت در انواع مختلف و در ترکیب با متریال های گوناگون نظیر چوب یا استیل را دارا می باشد. یراق آلات استفاده شده در نرده شیشه ای می تواند از جنس استیل یا فولاد ضد زنگ باشد که با استفاده از بولت در دیوار محکم می شوند.

با استفاده از هندریل شیشه ای می توان محیط را بزرگتر از آن چه که هست نشان داد و برای فضاهایی که محیط کمی دارند بسیار مناسب می باشد. برای ساخت و نصب هندریل شیشه ای می بایست به نکات فراوانی توجه کرد تا علاوه بر زیبایی و کاربردهای مورد انتظار، ایمنی و استحکام کافی نیز فراهم شود، که به همین جهت انجام این کار می بایست توسط افراد ماهر انجام گیرد. همانطور که گفته شد در تولید نرده شیشه ای از شیشه سکوریت و شیشه لمینت استفاده می شود که با استفاده از آن می توان مقاومت آن را در برابر فشار و ضربه تا چندین برابر افزایش داد؛ قطر شیشه سکوریت و تعداد لایه های آن بنا بر نیاز قابل تغییر بوده و می تواند از 6 تا 10 میل باشد.


نرده شیشه ای اسپیگات

نرده های شیشه ای دارای انواع گوناگونی هستند که یکی از مدل های محبوب آن هندریل شیشه ای اسپیگات می باشد که در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص آن ارائه خواهیم کرد.

یکی از بهترین و پرطرفدارترین نوع هندریل شیشه ای برای مکان هایی که نیاز به سرعت بیشتر جهت ساخت نرده دارند، نرده اسپیگات Spigot است. در واقع اسپیگات نوع خاصی از نگهدارنده است که بر خلاف هندریل شیشه ای فیکس پوینت برای بستن شیشه بدون نیاز به سوراخ در آن استفاده می شود، آنها پایه های کوتاه فولادی ضد زنگ هستند که برای نگه داشتن شیشه استفاده می شوند. این عنصر به گونه ای طراحی شده است که بدون نیاز به قاب یا سایر سازه های نگهدارنده، یک تثبیت زیبا و ایمن شیشه را فراهم کند، به این صورت که پایه های عمودی ورق شیشه را بین پانل ها نگه می دارند. نرده شیشه ای اسپیگات به عنوان محافظ از نیم طبقه، اطراف استخر، تراس یا بالکن بدون هیچ محدودیتی به خوبی عمل می کند.


هندریل شیشه ای اسپیگات


مشخصات هندریل اسپیگات

سیستم اسپیگات همانند نرده شیشه ای یوچنل، یک هندریل شیشه ای فریم لس می باشد که یک طراحی عالی برای نرده های منزل و محل کار شما فراهم می کند که به طور ایده آل در اطراف استخرها، مناطق پاسیو یا به عنوان یک دیوار شیشه ای برای باغ شما مناسب است. شیشه مورد استفاده در نرده شیشه ای اسپیگات از نوع شیشه سکوریت لمینت شده می باشد تا ایمنی لازم را فراهم کند. به طور معمول شیشه های مورد استفاده در این نوع هندریل دارای ابعاد استاندارد 100 در 220 سانت می باشند که البته بنا به نیاز در سایزهای دیگر نیز قابل تولید می باشد.

با استفاده از سیستم پایه نگهدارنده که به اسپیگات شناخته می شود و از جنس های مختلفی چون فولاد و استیل و یا آلومینیوم ساخته می شوند در کف محکم می شوند، (اتصال به کف توسط انکر بولت ها انجام می شود) و سپس شیشه در داخل شیار آن ها قرار خواهد گرفت. همچنین به وسیله بست ها و اتصالات مخصوص دیگری در فواصل بین هر پنل شیشه ای آنها را به یکدیگر محکم می کنند؛ این نوع از هندریل شیشه ای کمترین میزان یراق آلات را دارد و بیشتر نرده از جنس شیشه می باشد. نکته مهمی که در نصب شیشه ها در نرده شیشه ای اسپیگات باید بدان توجه نمود این است که فواصل بین هر شیشه نباید از یک سانتی متر بیشتر شود، همچنین توجه داشته باشید که ابعاد پایه های نگهدارنده یا اسپیگات عموما بین 15 تا 25 سانتی متر می باشد. اتصالات مورد استفاده در این نرده را می توان به شکل گرد و یا چهار گوش استفاده نمود.


نرده شیشه ای اسپیگات چه مزایایی دارد؟

این مدل نرده دکوراسیونی مدرن و در عین حال مینیمالیستی در داخل یا خارج از خانه، راه پله ها، و همچنین در ساختمان های عمومی، ساختمان های اداری و بلوک های آپارتمانی ایجاد می کند. مهمترین مزایای استفاده از هندریل شیشه ای اسپیگات به شرح زیرند:

•  سرعت بالای ساخت و نصب و عدم نیاز به تخریب کف سازی جهت نصب

•  زیبایی و ظرافت و سازگاری با انواع طراحی دکوراسیون

•  هندریل شیشه ای اسپیگات همچنین اجازه دسترسی نامحدود به نور خورشید را می دهند و باعث می شود اتاق از نظر نوری بزرگتر به نظر برسد.

•  مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه بدلیل استفاده از انواع شیشه های ایمنی در تولید

•  فضای بین کف و شیشه در این نرده ها خالی بوده که برای انجام نظافت بسیار مناسب می باشد.

•  تنوع در فرم و رنگ قطعات نگهدارنده و سیستم یراق آلات برای هماهنگی با محیط

•  امکان استفاده از انواع مدل های شیشه مانند شیشه مات یا شیشه رنگی و...

•  قیمت نرده شیشه ای اسپیگات به مراتب مناسب تر از سایر انواع هندریل شیشه ای می باشد.


قیمت نرده شیشه ای اسپیگات

همانطور که گفته شد قیمت هندریل شیشه ای اسپیگات نسبت به سایر انواع نرده ها مقرون به صرفه تر می باشد. افرادی که علاقمند به استفاده از نرده شیشه ای هستند می توانند با قیمت مناسبی اقدام به انجام این کار برای راه پله های خود نمایند. اما با توجه به این که برای تخمین قیمت هندریل شیشه ای اسپیگات نیاز به بازدید محل جهت برآورد تعداد پنل های شیشه و یا اسپیگات ها می باشد، نمی توان هزینه دقیقی را اعلام نمود. بنابراین جهت اطلاع از آخرین قیمت نرده شیشه ای در انواع مختلف می توانید با کارشناسان شرکت ترنج آذین در ارتباط باشید.

همچنین توجه داشته باشید که نرده شیشه ای اسپیگات با مقررات ساختمانی متناسب است و برای تضمین ایمنی مورد انتظار از آن و نصب دقیق و اصولی باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.