اگر چیزی وجود داشته باشد که واقعاً طراحی خانه شما را زیبا و مدرن کند، آن یک سقف شیشه ای است؛ آنها نه تنها از نظر بصری خیره کننده هستند، بلکه می توانند خانه شما را متحول کنند و نور طبیعی بیشتر، تهویه بهتر و بسیاری دیگر از مزایا را به ارمغان بیاورند. چه در حال ساخت خانه جدید یا انجام یک بازسازی باشید، می توانید این ویژگی چشمگیر را در نظر بگیرید، با این حال نکاتی وجود دارد که باید در مورد سقف های شیشه ای در نظر بگیرید.


پشتیبانی از سقف شیشه ای

مانند تمام پروژه های خانه سازی، باید مطمئن شوید که یکپارچگی ساختاری فضای شما در نظر گرفته شده است، این یک الزام قانونیست که در مقررات ساختمانی تعیین شده و باید توسط یک مهندس سازه واجد شرایط انجام شود. شما باید به مهندس ساختمان خود اطلاع دهید که آیا از قاب یا سازه شیشه ای در سقف خود استفاده می کنید یا خیر؛ استفاده از هر دو به محاسبه مهندس نیاز دارند که چه تقویت کننده هایی در دیوار برای تحمل سقف شیشه ای مورد نیاز است. مهندسان ساختمان دقیقاً میزان فولاد مورد نیاز برای ایجاد پایه های نگهدارنده را بررسی می کنند و معمولاً شرایط زمین را ارزیابی می کنند تا ببینند آیا برای طراحی شما به اندازه کافی پایدار است یا خیر؛ در غیر این صورت ممکن است برای ارائه پشتیبانی ساختاری بهتر نیاز به زیرسازی اضافی خانه نیاز باشد.

سقف شیشه ای


پنل های شیشه

وقتی نوبت به طراحی سقف شیشه ای می رسد، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک شیشه در سقف خود داشته باشید یا چندین شیشه به هم متصل شوند. سقف های شیشه ای تک پنل برای محیط های کوچکتر مناسب هستند، به خصوص اگر می خواهید هزینه ها را کاهش دهید، آنها می توانند مناظر صاف و یک تکه ایجاد کنند. برای کسانی که به دنبال ایجاد یک سقف شیشه ای بزرگ هستند، پنل های چندتایی بهترین انتخاب می باشند و اگر به دنبال دریافت حداکثر نور طبیعی هستید، فریم های شیشه ای گزینه ای مناسب برای اتصال پنل های سقف به یکدیگر هستند.


سقف شیشه ای متحرکت یا ثابت

اگر به دنبال داشتن گردش هوای بیشتر در خانه خود هستید، داشتن سقف شیشه ای که بتوانید آن را باز کنید گزینه بسیار خوبی است. با این حال اگر فقط می‌خواهید طراحی زیبا و مدرن در خانه یا محل کار خود داشته باشید و نور طبیعی را به همراه داشته باشد، ممکن است هزینه اضافی سقف شیشه ای متحرک ارزش آن را نداشته باشد. همچنین اگر سقف در ارتفاع زیادی قرار گرفته باشد، ممکن است باز کردن آن سخت تر و در نتیجه احتمال استفاده از آن کمتر باشد. در سقف های شیشه ای متحرک استفاده از شیشه لمینت برای استحکام آن اهمیت بسیاری دارد، همچنین بهتر است شیشه های بکار گرفته شده دارای پوشش ضد لغزش باشند.


نظافت

شرایط آب و هوایی، باران، باد یا وجود خاک و برگ های درختان روی سقف شیشه ای، آن را کثیف کرده و نیاز به تمیز کردن از بیرون و داخل دارد. پیش از اقدام به خرید سقف های شیشه ای باید درمورد نحوه تمیز کردن آنها تحقیق کنید، زیرا تمیز کردن آنها نیاز به ایستادن بر روی پشت بام دارد که کاری نسبتاً خطرناک است. البته می توانید برای اینکار از شرکت های خدماتی نیز کمک بگیرید، اما گزینه دیگری نیز وجود دارد و آن خرید شیشه هایست که توسط ماده خاصی پوشانده شده که شیشه ها را در تمام طول سال بدون لک نگه می دارد. تکنولوژی این شیشه ها با استفاده از گرمای خورشید برای فعال کردن فرآیند تمیزی کار می کند و هرگونه آلودگی موجود را تجزیه می کند، سپس وقتی باران می بارد تمام کثیفی ها شسته خواهند شد.


ویژگی های سقف شیشه ای

ویژگی های مختلفی وجود دارند که می توانند به سقف شیشه ای شما اضافه شوند که هر کدام خاصیت و هزینه های متفاوتی دارند.

· حریم خصوصی: استفاده از برخی انواع شیشه مانند شیشه های مات می تواند علاوه بر فراهم کردن نور طبیعی برای فضای داخل امکان دید همسایگان را از بیرون محدود کند.

· تنوع طرح: علاوه بر استفاده از شیشه های مات، وجود انواع مدل ها و طرح ها در شیشه های دکوراتیو و شیشه خم امکان انتخاب های متنوعی را برای سقف شیشه ای فراهم می کند.

· امنیت: شیشه های سکوریت و لمینت گزینه های مناسبی برای افزایش امنیت سقف در مقابل حوادث طبیعی یا ورود سارقان به ساختمان ها هستند.

سقف شیشه ای


مقررات ساختمانی

ساخت همه ساختمان ها و بخش های مختلف آنها باید با مقررات ساختمانی کشور مطابقت داشته باشد و وقتی می خواهید سقف های شیشه ای داشته باشید، شرایط ممکن است کمی مشکل شود. این مقررات بیان می کند که اندازه شیشه در سقف و نورگیر باید حداکثر به 25٪ از سطح کف داخلی محدود شود؛ برای جلوگیری از نقض قوانین، توصیه می کنیم مقررات ساختمانی را مطالعه کنید.


قیمت سقف شیشه ای

بسته به محل زندگی شما، اندازه و نوع سقف شیشه ای که به دنبال آن هستید، قیمت ها می توانند بسیار متفاوت باشند. چیزی که می توانید از آن مطمئن باشید این است که افزودن شیشه به بودجه بیشتری نسبت به سقف کلاسیک آجری و تخته ای نیاز دارد. سقف شیشه ای بدون فریم به ساختار شیشه ای نیاز دارد که گران است، بنابراین اگر می خواهید هزینه ها را به حداقل برسانید، می توانید یک اسکلت UPVC یا فلزی تهیه کنید. البته سقف شیشه ای فریم لس نسبت به یو پی وی سی ارزان قیمت ظاهر بهتری دارد و ارزش بیشتری به ملک شما می بخشد. اگر سقف شیشه ای از بودجه شما خارج است، گزینه های دیگری نیز وجود دارند که نور طبیعی و طراحی دکوراسیون مدرن را برایتان به همراه دارند، به عنوان مثال می توانید از نماهای شیشه ای یا نورگیرها در قسمت های کلیدی خانه و محل کار خود استفاده کنید.