یکی از پرکاربرد ترین و پر مصرف ترین مکان های استفاده از شیشه در ادارات ، دفاتر و شرکت ها به عنوان پارتیشن می باشد. پارتیشن شیشه ای روشی برای جداسازی فضاهای مختلف محیط می باشد که امروزه به جهت مزایای آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد؛ ممکن است پارتیشن شیشه ای را در فضاهای مختلفی تا به حال دیده باشید که برای جداسازی فضاها از آن ها استفاده شده. دیوارها و پارتیشن های شیشه ای ویژگی بزرگی فضا و عمق بصری و حریم خصوصی را در طراحی معماری مدرن متعادل می کنند. با استفاده از پارتیشن های شیشه ای در بخش های مختلف ساختمان، می توانید علاوه بر دید واضح و کامل، حجم صدا را به طور موثر کاهش دهید. همچنین نقش پارتیشن های شیشه ای در دکوراسیون داخلی که از نظر بصری خطوط دیدنی ظریف و تمیزی را ایجاد می کنند نمی توان نادیده گرفت که با مواد دیگر قابل مقایسه نیستند.


پارتیشن شیشه ای چیست؟

با پارتیشن های شیشه ای شما می توانید همزمان نور و زیبایی و همینطور طراحی مدرن و مینیمال را داشته باشین و باعث می شود معایب پارتیشن های چوبی که فضا را تاریک و کوچک می کنند کاملا حذف شوند و در عین حال زیبا باشد. پارتیشن های شیشه ای را می توان با شیشه های دکوراتیو از جمله شیشه چاپی رنگی و سندبلاست جذابتر طراحی و اجرا کرد و جلوه ای خاص  به محیط بخشید.

پارتیشن شیشه ای دیوار و جدا کننده ای از جنس شیشه است که قابلیت تغییر مکان آن نیز جهت تغییر اندازه فضاها وجود دارد بدون اینکه وسعت فضای داخلی را کاهش دهد. با استفاده از پارتیشن شیشه ای می توان فضا های مختلفی را به وجود آورد که مهم ترین مزایای آن شفاف بودن جنس آن به دلیل استفاده از شیشه برای بهره گیری از نور و یا دید داشتن به تمامی محیط اطراف می باشد. پارتیشن شیشه ای در ابعاد و انواع مختلفی قابل تولید می باشد، اما به طور کلی دو نوع پارتیشن شیشه ای فریم دار و پارتیشن شیشه ای فریم لس مهم ترین انواع آن ها هستند که می توان جهت کاهش صدا و یا دیگر مسائل از شیشه های دو جداره در آن ها استفاده نمود.


مزایای پارتیشن شیشه ای

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد، استفاده از پارتیشن شیشه ای مزایای بسیاری برای خانه ها و ادارات دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

✓      نورگیر بودن آن ها و کاهش مصرف انرژی برق

✓      عایق بودن پارتیشن های شیشه ای و جلوگیری از اتلاف انرژی

✓      جلوگیری از عبور صدا به وسیله استفاده از شیشه های عایق در پارتیشن

✓      کاهش اشغال فضا نسبت به سایر پارتیشن ها

✓      پارتیشن شیشه ای سندبلاست جهت افزایش تمرکز افراد و یا حفظ حریم شخصی

✓      ایجاد زیبایی در محیط و مدرن کردن فضا با استفاده از پارتیشن شیشه ای

✓      جلوگیری از ورود گرد و خاک

✓      قابل استفاده در تمامی محیط های منازل، تجاری،اداری و شرکت ها

✓      عدم نیاز به بازسازی جهت تفکیک فضا


پارتیشن شیشه ای


پارتیشن شیشه ای اداری

یکی از مهم ترین نیازها در برخی شرکت ها ایجاد تعامل حس کار گروهی بین کارکنان و سایر افراد شرکت می باشد. در گذشته به دلیل وجود دیوار ها این کار به سختی به وقوع می پیوست اما امروزه با استفاده از پارتیشن شیشه ای می توان حس کار گروهی را در دفاتر و شرکت ها قوت بخشید. ارتباط بصری امروزه جزء مهم ترین ابزارها در افزایش روحیه و مشارکت اجتماعی محسوب می شود که از مهم ترین مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای در ادارات شناخته می شود. علاوه بر این بسیاری از دفاتر و یا محیط های کار فضای محدودی دارند که نمی توان با استفاده از دیوار کشی سبب جداسازی فضا برای بخش های مختلف را فراهم کرد. به همین دلیل بهترین راهکار در چنین محیط هایی استفاده از پارتیشن شیشه ای می باشد که حداقل فضای ممکن را به دلیل قطر کم اشغال کرده و علاوه بر این ظاهر شرکت را زیباتر و به روز تر می نماید. همچنین استفاده از پارتیشن شیشه ای سبب جلوگیری از اتلاف انرژی و استفاده از لامپ های مختلف جهت روشنایی می شود که با استفاده از این روش می توان از نور طبیعی حداکثر بهره را گرفت.


در دفاتری که مدیران مجموعه نیاز به کنترل کیفیت کار کارمندان را دارند استفاده از پارتیشن شیشه ای جهت این کنترل امری ضروری می باشد تا کارکنان بتوانند با حداکثر توان خود به وظایف محول شده خود رسیدگی نمایند. البته می توان با استفاده از شیشه سندبلاست در برخی موارد میزان دسترسی بصری و نور را در فضا کنترل نمود و با استفاده از شیشه های سندبلاست طرح دار و انواع شیشه های مات زیبایی این پارتیشن را دو چندان نمود. دفتر بزرگی را بدون پارتیشن تصور کنید، بخش های مختلف مانند بخش بازاریابی، تجزیه و تحلیل فروش، بخش طراحی و سایر بخش ها همه در یک فضا کار می کنند. این باعث ایجاد یک وضعیت آشفته در دفتر می شود که کارمندان به سختی قادر به تمرکز بر روی کار خود به دلیل شلوغی هستند؛ در این موارد استفاده از پارتیشن شیشه ای یکی از موثرترین ایده هاست.


نصب پارتیشن شیشه ای در ادارات

نصب پارتیشن شیشه ای در ادارات همانند سایر امور نیازمند مهارت و دقت خاصی می باشد که انجام آن می بایست توسط تیم متخصص صورت گیرد. پیش از انجام مراحل نصب جانمایی و اندازه گیری ها به منظور تولید پارتیشن شیشه ای توسط شرکت سازنده و بنا به نیاز مشتری صورت گرفته و پس از آن مراحل تولید و نصب انجام می شود.


نصب پارتیشن شیشه ای در ادارات


به منظور نصب اصولی و صحیح پارتیشن شیشه ای نیاز به رعایت نکاتی می باشد که در ادامه درباره این نکات توضیحاتی را به شما ارائه خواهیم داد:

1.      ایجاد تقسیم بندی اصولی فضا

شرکت تولید کننده پارتیشن شیشه ای بر اساس اصول، شرایط محیطی و نیاز مشتری اقدام به تقسیم بندی محیط جهت اجرای پارتیشن شیشه ای می نماید. استفاده صحیح از محیط در بهینه ترین حالت ممکن خود یکی از مهم ترین نکات برای نصب پارتیشن شیشه ای در ادارات می باشد.

2.      محاسبه بخش های تخریبی

برای نصب پارتیشن شیشه ای به منظور ایجاد تقسیم بندی اصولی تر نیاز به تخریب برخی دیوارهای قدیمی و یا قسمت های مختلف بنا وجود دارد. هر چقدر میزان تخریب کمتر باشد، علاوه بر آسیب کمتر به ساختمان، سبب صرفه جویی در زمان و عدم کثیف کاری های پیش آمده به واسطه تخریب می شود.

3.      انتخاب مدل های گوناگون پارتیشن شیشه ای پیش از شروع به کار

پارتیشن شیشه ای دارای مدل های گوناگونی است که با توجه به استفاده از شیشه سکوریت یا شیشه نشکن می توان طرح های گوناگونی را بر روی آن ایجاد نمود. همچنین ساخت درب پارتیشن شیشه ای می تواند در مدل هایی همچون ریلی یا لولایی انجام شود که بنا بر شرایط محیط و نیاز کارفرما می بایست بهترین مدل پیش از شروع به کار انتخاب گردد.

4.      رعایت نکات اجرایی

برخی دیگر از موارد نیز می بایست توسط شرکت نصاب رعایت گردد که شامل عایق بندی درزهای شیشه سکوریت در پارتیشن شیشه ای فریم لس و یا استفاده از رنگ های کوره ای برای فریم های آلومینیومی و... می باشد.

5.      امنیت فضا

برای ایجاد امنیت در فضاهایی همچون اتاق مدیریت یا اتاق هایی که نیاز به قفل شدن درب آن هاست می توان از قفل های هوشمند ( استفاده از اثر انگشت و...) در پارتیشن اداری استفاده نمود. پیش از نصب پارتیشن شیشه ای اداری تمامی این نکات می بایست مطرح شود تا در هنگام اجرای کار این موارد در نظر گرفته شود.


پروفیل پارتیشن شیشه ای

همانطور که گفته شد پارتیشن های شیشه ای دارای دو نوع فریم دار و بدون فریم (فریم لس) می باشند که در مدل های بدون فریم شاهد شیشه های یک دست و بدون پروفیل هستیم اما در مدل های فریم دار شیشه هایی با ابعاد کوچکتر که در فواصل بین هر شیشه پروفیل هایی با جنس های مختلف وجود دارد، را خواهیم دید. جنس پروفیل های کار شده در پارتیشن شیشه ای معمولا استیل ، آلومینیوم و... می باشد و مزایایی از جمله استحکام، مقرون به صرفه، مقاوم در برابر خوردگی و جداسازی راحت را دارد. در پارتیشن شیشه ای دو جداره به منظور عایق صدا و حرارت از پروفیل های ضخیم تری نسبت به نوع تک جداره استفاده می شود، به همین منظور میزان فضای اشغالی این نوع پارتیشن ها کمی بیشتر از پارتیشن شیشه ای تک جداره می باشد.


پارتیشن شیشه ای فریم لس


به جهت افزایش زیبایی که پارتیشن های شیشه ای به محیط می دهند بیشتر اتصالات و پروفیل ها جهت متصل ساختن شیشه ها به یکدیگر به صورت افقی می باشند و در معدود جاهایی مانند درب شیشه ای پارتیشن از اتصالات عمودی بهره گرفته می شود؛ البته این موارد بیشتر در پارتیشن شیشه ای فریم لس انجام می گیرد. پارتیشن های شیشه ای فریم لس به دلیل نور طبیعی فراوانی که وارد محیط می شده وبازتاب آن، بهترین انتخاب برای دفاتر کوچک و نیازمند نور هستند، همچنین به دلیل ظاهر مدرن و شفافی که دارد، یک محیط کاری شاداب را فراهم می کند.


پارتیشن اداری شیشه ای با قاب آلومینیومی

پارتیشن اداری شیشه ای با قاب آلومینیومی یکی از رایج ترین گزینه ها برای هر کسی که به دنبال طراحی یک فضای مدرن و زیبا برای کار کردن است. سه دلیل عمده برای سرمایه گذاری در پارتیشن شیشه ای با قاب آلومینیومی عبارتند از:

•     تنوع: شما می توانید از پارتیشن شیشه ای مات در فضاهای خارجی ساختمان استفاده کنید تا بتوانید نور فراوانی را در فضای داخلی خود داشته باشید، یا میتوانید از پارتیشن اداری آلومینیومی در دفتر کار خود استفاده کنید تا یک فضای خصوصی و آرام ایجاد کنید، در حالی که می توانید جلوه بصری یک فضای باز را حفظ کنید.

•     ایمنی و امنیت: با پیروی از تمامی مقررات و قوانین، پارتیشن های شیشه ای با قاب آلومینیومی به اندازه هر گونه دیوار دیگری که می توانید بر روی آن سرمایه گذاری کنید، ایمن هستند. اگر شیشه های ضخیم به کار رفته در این نوع پارتیشن شیشه ای اداری شکسته شوند، پخش نخواهند شد و در صورت ایجاد ترک هایی بر روی آنها به سادگی قابل تعمیر یا جایگزینی هستند.

•     عایق صدا: پارتیشن های شیشه ای در جلوگیری از نفوذ صدا موثر هستند، به این معنی که شما می توانید جلسات یا مکالمات خصوصی را درون فضاهای ایجاد شده توسط آنها بدون هر گونه مزاحمت یا نگرانی از استراق سمع برگزار کنید.

•     سبک زیبا: طرح های مدرن و شیکی از پارتیشن های شیشه ای با قاب آلومینیومی در حال حاضر، جایی که باز بودن فضا بسیار ارزشمند است، مورد استفاده قرار می گیرد. برای افرادی که می خواهند یک فضای زرق و برق دار طراحی کنند، شیشه بهترین و کارآمدترین راه برای دستیابی به این هدف است.

در این بین قاب های آلومینیومی، یک تضاد مدرن و شفاف را با پارتیشن شیشه ای ایجاد می کنند، چون که قدرت کافی را ارائه می دهند، به این معنی است که سرمایه گذاری شما می تواند سالها یا دهه ها به کارکرد خود ادامه دهد.


قیمت پارتیشن شیشه ای

اندازه و مقدار شیشه مورد نیاز، نوع شیشه انتخابی و ویژگی که از آن انتظار دارید و همچنین نوع سیستم پارتیشن بندی که انتخاب می کنید، از مهمترین عوامل موثر بر قیمت پارتیشن شیشه ای هستند. با توجه به این که ابزار جدا سازی محیط دارای انواع و اقسام گوناگونی از نوع، جنس شیشه، اندازه و مدل می باشد که می توان از آن ها استفاده نمود، قیمت پارتیشن شیشه ای می تواند از هر مدل نسبت به دیگری متفاوت باشد. همچنین مواردی همچون جنس فریم، یراق آلات، مدل بازشو درب ها و... در قیمت پارتیشن شیشه ای تاثیرگذار است. به طور مثال استفاده از رنگ های کوره ای برای فریم های آلومینیومی یا فریم هایی از جنس استینس استیل سبب تغییرات در هزینه پارتیشن شیشه ای می شود که پیش از شروع به کار باید مشخص شود.


چنانچه قصد نصب پارتیشن شیشه ای برای محل کار یا اداره خود را دارید می توانید جهت اطلاع از هزینه پارتیشن شیشه ای می توانید با کارشناسان شرکت سازه های شیشه ای ترنج آذین در ارتباط باشید.

پارتیشن شیشه ای تک جداره ی فریم لس

Toranj Glass

پارتیشن شیشه ای تک جداره ی فریم لس

پارتیشن شیشه ای به جهت مکانی که از آن استفاده می شود دارای انواعی از جمله پارتیشن شیشه ای تک جداره فریم لیس یا پارتیشن شیشه ای دو جداره می باشد. شیشه به کار رفته برای تولید پارتیشن های شیشه ای می تواند به صورت های مختلف اجرا شود.

پارتیشن شیشه ای مات

Toranj Glass

پارتیشن شیشه ای مات

لغت پارتیشن به معنای جدا کننده و تقسیم کننده می باشد و همانطور که از نام آن پیداست کارکرد پارتیشن ها جداسازی بخشی از فضای اتاق یا هر قسمت دیگر از منازل می باشد. با استفاده از پارتیشن ها می توان از فضاهای بزرگ به صورت بهینه استفاده کرد و با تقسیم بندی آن می تواند در هر بخش عملکرد متفاوتی صورت گیرد. از انواع پارتیشن ها علاوه بر ساختمان های مسکونی می توان در بخش های مختلف ادارات و مکان های تجاری نیز استفاده کرد و فضاهای کاربردی آنها را افزایش داد.

پارتیشن شیشه ای دو جداره

Toranj Glass

پارتیشن شیشه ای دو جداره

با توجه به محدودیت های فضای داخلی ساختمان ها امروزه استفاده از پارتیشن شیشه ای برای جداسازی قسمت های داخلی محیط بیش از پیش مورد اهمیت قرار گرفته است. با استفاده از پارتیشن شیشه ای که دارای انواع مختلفی می باشد می توان فضاهای جدیدی را به جهت ایجاد کاربری های جدید برای یک محیط ثابت به وجود آورد. مهم ترین مکان استفاده از این محصول در ادارات می باشد که به پارتیشن اداری شناخته می شود.