پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروزی سبب شده است تا وجود آن را در بسیاری از محصولات به منظور رفاه و آسایش مشاهده نمود. بنابراین ما در انواع خدمات ساختمانی و تولیدات مرتبط با ساختمان می توانیم شاهد پیشرفت بسیار عظیمی با بهره گیری از این تکنولوژی باشیم. پارتیشن شیشه ای یکی از محصولاتی است که استفاده از آن با توجه به مزیت های فوق العاده اش و همچنین افزایش زیبایی محیط می تواند در مکان های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. اما امروزه در پارتیشن شیشه ای شاهد بهره گیری از تکنولوژی های هوشمندی هستیم که با استفاده از آن می توان این محصول را کاربردی تر از پیش نمود.


پارتیشن شیشه ای چیست؟

یکی از محصولات ساخته شده به وسیله شیشه سکوریت که مانند دیوار می توان از آن برای جدا سازی فضای داخلی یک ساختمان استفاده نمود پارتیشن شیشه ای می باشد. این پارتیشن ها بدلیل نصب آسان ، سادگی و زیبایی ، قابلیت جابجایی آسان ، طرح و مدل های گوناگون می تواند جایگزین مناسبی برای دیوار چینی داخلی باشد. علاوه بر این پارتیشن شیشه ای بدلیل عدم اشغال فضا می تواند در محیط های کوچک استفاده گردد و با استفاده از آن می توان جلوی مانع شدن ورود نور به فضا را بدلیل شفافیت شیشه گرفت.


اما پارتیشن شیشه ای امروزه با تنوع گسترده ای قابل تولید می باشد که می توان به پارتیشن شیشه ای تک جداره فریم لس یا پارتیشن شیشه ای دو جداره اشاره نمود. البته همانطور که در بالا درباره تاثیر پیشرفت تکنولوژی بر روی محصولاتی همچون پارتیشن شیشه ای صحبت شد ، امروزه شاهد تولید پارتیشن شیشه ای هوشمند هستیم که در این مقاله بیشتر درباره آن صحبت می نماییم.


پارتیشن شیشه ای هوشمند چیست؟

یکی از مهم ترین مزایای پارتیشن شیشه ای کنترل میزان تور ورودی به فضا می باشد. در گذشته به منظور انجام این فرآیند از کرکره هایی در خارج پارتیشن و یا بین فضای دو شیشه (در پارتیشن شیشه ای دو جداره) استفاده می شد که به وسیله آن کنترل نور و همچنین میزان دید به داخل فضا قابل کنترل بود. یکی از مشکلاتی که امکان داشت با آن در این نوع پارتیشن ها مواجه شد نظافت کرکره هایی بود که در این پارتیشن ها نصب می شد. مسلما شست و شو و نظافت پرده کرکره کمی دشوار است و نیاز به زحمت زیادی دارد. علاوه بر این به منظور هماهنگی کرکره و رنگ آن با دکوراسیون داخلی محیط امکان دردسرهایی وجود داشت.

پارتیشن شیشه ای هوشمند


اما امروزه پارتیشن شیشه ای که قابل ساخت با استفاده از شیشه سکوریت یا شیشه لمینت می باشد دارای تکنولوژی منحصر به فردی است که می توان بدون نیاز به کرکره و یا سایر وسایل اقدام به کنترل نور و میزان دید نمود.


با استفاده از شیش مخصوصی که در پارتیشن شیشه ای هوشمند از آن استفاده می شود می توان به وسیله یک دکمه کل شیشه پارتیشن را به صورت مات و یا بلعکس به صورت شفاف در آورد. این نوع از پارتیشن شیشه ای مناسب ترین نوع برای مکان هایی مانند اتاق مدیریت می باشد تا بطور مثال در هنگام جلسات میزان دید را به حداقل و در حالت عادی به منظور کنترل پرسنل شیشه را شفاف نمود.


علاوه بر این در چنین اتاق هایی برای ایجاد فضایی با نور کم جهت استفاده از ویدئو پروژکتور می توان از این نوع پارتیشن شیشه ای استفاده نمود و نور ورودی به داخل محیط را به کمترین میزان رساند.مدل های دیگری از شیشه های هوشمند امروزه در پارتیشن شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند که به وسیله آن می توان امکان دید از یک سمت از پارتیشن را محدود اما از طرف دیگر دید کامل را در اختیار داشته باشیم.


از کاربرد های پارتیشن شیشه ای هوشمند هرچقدر برای شما بگوییم ممکن است باز هم کم باشد. یکی دیگر از موارد استفاده از این نوع پارتیشن ها استفاده از ریموت کنترل به منظور کنترل هر وجه از شیشه و تنظیم نور و دید می باشد. برای مثال می توان کلیه پارتیشن های قسمت شرقی محیط را به صورت مات در آورد اما در قسمت غرب شیشه شفاف باقی مانده و تغییری در آن ایجاد نشود.


استفاده از این نوع پارتیشن ها مناسب برای حمام شیشه ای یا کابین دوش شیشه ای ، آینه کاری ، ساخت پارتیشن اداری در ادارات ، سال های کنفرانس و... جز بهترین گزینه ها محسوب می شود.


استفاده از پارتیشن شیشه ای هوشمند علاوه بر کاربردی بودن آن می توانید در محیط هایی با دکوراسیون مدرن ، جلوه محیط را چند برابر نماید و به زیبایی و طراحی محیط بیافزاید.از دیگر مزیت های پارتیشن شیشه ای که کمتر به آن اشاره می شود عایق صوت و حرارت بودن آن می باشد که در شیشه های هوشمند نیز این قابلیت وجود دارد. پارتیشن شیشه ای هوشمند قابل تولید در مدل ها و رنگ های گوناگون و متناسب با دکوراسیون داخلی محیط قابل اجرا بوده که می توان مزیتی دیگر به حساب آورد.


شیشه های هوشمند به کار رفته در این نوع پارتیشن ها دارای خاصیت ضد یو وی (UV) و اشعه مضر نور خورشید می باشند که می تواند در برابر این اشعه مقاومت مناسبی داشته باشند. شیشه هوشمند که با نام اسمارت گلس شناخته می شود سبب ایجاد تحولی عظیم در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی شده است که می توان از آن در پارتیشن شیشه ای ، آینه کاری و بسیاری دیگر از موارد صنعت تولید شیشه استفاده نمود.