کابین دوش شیشه ای که با نام های مختلفی همچون دور دوشی شیشه ای یا حمام شیشه ای شناخته می شود، به عنوان وسیله ای پرکاربرد امروزه در حمام ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این محصول که متریال اصلی آن از شیشه سکوریت می باشد فضایی که برای استحمام در حمام در نظر گرفته شده را محصور کرده و همانند یک اتاقک شیشه ای عمل می نماید. انواع مختلفی از این حمام های شیشه ای وجود دارد که کابین دوش شیشه ای فریم لس به دلیل مزایای زیادی که دارد، پرطرفدارترین نوع آنها بوده و علاوه بر منازل در بسیاری از هتل ها و سالن های زیبایی نیز کاربرد دارد.

ساخت کابین دوش شیشه ای به دلایل مختلفی همچون عدم ایجاد پاشش آب به سایر فضای حمام، حفظ گرما در اتاقک، افزایش زیبایی محیط حمام و... انجام می گیرد. امروزه از شیشه برای ساخت کلی محیط حمام استفاده می شود که به جهت انجام این کار بدلیل فضای بیشتری که برای ساخت آن می بایست در نظر گرفت از پارتیشن شیشه ای استفاده می شود. بر اساس نوع فضا، چیدمان و دکوراسیون محیط حمام انواع مختلفی از دور دوشی شیشه ای را می توان ساخت که نوع درب آن ها، شکل و فرم و یا فریم آن ها می تواند متفاوت باشد. در ادامه دور دوشی شیشه ای فریم لس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.


کابین دوش شیشه ای فریم لس

همانطور که از نام این نوع از حمام شیشه ای مشخص می باشد، در این مدل برای ساخت از فریم استفاده نمی شود که با این کار می توان به کابین شیشه ای و محیط حمام جلوه بسیار زیبایی داد. بر اساس نیاز مشتری و فضای مورد نظر این کابین دوش ها را می توان در انواع اشکال مربعی، مستطیلی و یا زاویه دار و با انواع بازشو ها ساخت.

همچنین با استفاده از روش های مختلف شیشه دکوراتیو، انواع طرح و رنگ را می توان بر روی شیشه به کار رفته در کابین شیشه ای اجرا نمود؛ طرح های مختلفی همچون طرح ساده، مات یا سندبلاست، برنزی، طرح دار، دودی و... را می توان بر روی شیشه سکوریت مورد استفاده در دور دوشی فریم لس اجرا کرد. با توجه به این که فریم های دور شیشه در این مدل حذف شده اند، ممکن است در آب بندی اتاقک مشکل وجود داشته باشد و آب از فواصل بین اتاقک و کف به بیرون درز پیدا نماید. برای جلوگیری از این اتفاق می توان در قسمت کف کابین دوش شیشه ای فریم لس، سکو یا لبه ای را پیش از نصب ساخت و پس از آن دور دوشی را بر روی آن نصب نمود.


کابین دوش شیشه ای فریم لس


آیا داشتن یا نداشتن فریم در انتخاب شیشه برای کابین دوش تفاوتی ایجاد می کند؟

طراحی کابین دوش شیشه ای فریم دار و بدون فریم در نوع شیشه ای که انتخاب می کنید تفاوت ایجاد می کند. از طرف دیگر بسته به ترجیح خود، ممکن است انتخاب های متفاوتی از سبک یا بافت شیشه داشته باشید، اما داشتن فریم و نوع آن می تواند بر انتخاب نوع شیشه تأثیر بگذارد، ضخامت شیشه در کابین دوش های فریم لس و فری دار متفاوت است. به طور کلی شیشه مورد استفاده در دور دوشی شیشه ای می تواند بر اساس نیاز با قطرهای مختلفی ( از 6 میلی متر تا 10 میلی متر) ساخته شود که می توان بر روی آن طرح های مختلفی را پیاده نمود. برای تولید کابین دوش شیشه ای فریم لس بدلیل عدم استفاده از فریم و افزایش خطرات احتمالی، از شیشه سکوریت با قطر 8 یا 10 میلی متر استفاده می شود تا ایمنی بیشتری فراهم شود.


کابین دوش شیشه ای بدون فریم چه مدل هایی دارد؟

•  کابین دوش شیشه ای فریم لس ریلی (درب به صورت ریلی باز و بسته می شود.)

•  دور دوشی شیشه ای فریم لس لولایی (در اشکال مختلف همچون مربعی، مستطیلی، زاویه 135 درجه)

•  کابین دوش شیشه ای بدون فریم ثابت (در هتل ها و فضاهایی که از وان یا زیر دوشی استفاده شده و تنها بخشی که پاشش آب در آن محل اتفاق می افتد، از این دور دوشی استفاده می شود.)

•  کابین شیشه ای فریم لس کشویی ال شکل (مناسب برای فضاهای کم.)


مزایای کابین دوش شیشه ای فریم لس

✔ افزایش زیبایی محیط حمام و قابلیت ست شدن با دیزاین این محیط، همچنین افزایش مدرنیته ساختمان.

✔ طراحی یکپارچه و مینیمالیستی آنها ظاهری براق، تمیز و باز ایجاد می کند و باعث می شود حمام جادارتر و جذاب تر به نظر برسد. با کابین دوش شیشه ای بدون فریم، نور طبیعی و مصنوعی می تواند آزادانه در سراسر فضای حمام جریان یابد.

✔ از شیشه سکوریت (با قطر 8 یا 10 میلیمتری) به جهت افزایش مقاومت و ایمنی استفاده می شود.

✔ تمیز کردن و نگهداری دور دوشی شیشه ای فریم لس در مقایسه با سایر مدل ها کار راحتی است. سطح صاف و بدون قاب به راحتی تمیز می شود و در زمان و تلاش شما در روال تمیز کردن شیشه حمام صرفه جویی می کند.

✔ بدون وجود قاب های فلزی، مناطق کمتری برای تجمع میکروب ها و قارچ ها به دلیل باقی ماندن رطوبت و کف صابون وجود دارد.

✔ امکان ساخت دور دوشی شیشه ای فریم لس در انواع اشکال و مدل ها و متناسب با انواع فضا میسر است.

✔ کابین های شیشه ای فریم لس از شیشه ایمنی با کیفیت بالا ساخته شده اند که به دلیل استحکام و دوام خود مشهورند؛ این تضمین می کند که این کابین ها می توانند در استفاده روزمره بدون خطر ترک خوردن یا شکستن مقاومت کنند.


کابین دوش شیشه ای بدون فریم


نصب و اجرای دور دوشی شیشه ای فریم لس

همانطور که گفته شد برای عدم نفوذ آب به خارج از کابین دوش شیشه ای، پیش از ساخت و اجرای آن بهتر است سکویی برای ایجاد اختلاف سطح در محل نصب ساخت. پس از این مرحله بنا بر تعداد پنل شیشه ها، اندازه و نوع حمام شیشه ای، اندازه گیری دقیق انجام شده و محل اتصال پنل ها بر روی دیوار مشخص می گردد. شیشه های ثابت در محل مورد نظر نصب و در فواصل بین هر پنل از شیشه به وسیله اتصالاتی از جنس فلزهای ضد زنگ آنها را به یکدیگر متصل می کنند. در مرحله آخر بر اساس مدلی که از قبل انتخاب شده، درب کابین را در محل مورد نظر با استفاده از لولا، ریل و... به دیگر پنل ها متصل می نمایند. ریل های مورد استفاده در کابین دوش شیشه ای فریم لس ریلی، لولاها، دستگیره ها، بست ها، یراق آلات و سایر تجهیزات فلزی از جنس استیل ضد زنگ (استیل 304) و یا آلومینیوم می باشند.


قیمت کابین دوش شیشه فریم لس

مهم ترین عامل تاثیرگذار در قیمت حمام شیشه ای بدون فریم متراژ و اندازه شیشه مورد نیاز برای ساخت آن می باشد. همچنین برای ساخت این محصول نیاز به شیشه سکوریت با قطر بیشتری می باشد که این موضوع نیز در قیمت دور دوشی شیشه ای فریم لس تا حد زیادی تاثیر گذار است. موارد دیگری همچون ایجاد طرح بر روی شیشه، جنس و تعداد یراق آلات، نوع درب مورد استفاده و... می تواند سبب تغییر قیمت کابین دوش شیشه ای فریم لس شود. به همین دلیل برای اطلاع از هزینه ساخت انواع دور دوشی شیشه ای می توانید با کارشناسان شرکت شیشه ترنج در ارتباط باشید.