امروزه، مبلمان فقط یک وسیله ضروری خانگی نیست بلکه زیبایی بخش دکوراسیون داخلی نیز هست، به همین دلیل ساخت مبلمان مواد زیادی مانند پلاستیک، چوب، فلز و حتی شیشه را در بر می گیرد. تا همین اواخر به ندرت از شیشه برای ساخت مبلمان استفاده می شد اما در حال حاضر برای ساخت قفسه ها، سقف و دیوارها، میزهای قهوه، درهای داخلی، پیشخوان ها، کمد های مختلف و درهای آنها، کشوها، صندلی، کمد و پرده های دیواری از شیشه استفاده می شود. مبلمان شیشه ای برای رویه های میز، پارتیشن ها، میزهای ناهارخوری و موارد بسیار دیگری ایده آل است، زیرا نمای شفافی را ارائه می دهد. با توجه به اینکه امروزه شیشه جامد تقویت شده با حرارت، شیشه های چندلایه، شیشه ضد ضربه و انواع دیگری وجود دارد؛ در نتیجه تولید مبلمان شیشه ای در انواع مدل ها که برای استفاده روزانه راحت است را مشاهده می کنیم.


مبلمان شیشه ای

مبلمان شیشه ای ویژگی های شگفت انگیزی مانند نصب آسان، حداقل تعمیر و نگهداری راحت را فراهم می کند، استفاده از این مبلمان از نظر سبک و همچنین ارزش عملکردی مزایای بی شماری دارد. دیزاین شیشه ظاهر پیچیده ای به زیبایی هر مبلمان می بخشد؛ هدف استفاده از مبلمان شیشه ای این است که باعث گسترش فضای خانه در عین کاربرد شود. استفاده از مبل و میزهای بزرگ و حجیم قدیمی شده؛ امروزه همه میزهای شیشه ای را ترجیح می دهند که علاوه بر زیبایی دارای ویژگی های ضد خش و با دوام بالا است.


شیشه شفاف به طور موثری برای کابینت آشپزخانه، رومیزی، قفسه ها، پارتیشن و غیره استفاده می شود. میزهای شیشه ای می توانند با صندلی های غذاخوری شیک، سبک و ظرافت بیشتری به فضای آشپزخانه شما بیفزایند تا ظاهر را مدرن تر کند و همچنین برای ست شدن با مبلمان سنتی نیز بهترین گزینه هستند. خطوط براق و سطوح بازتابنده میزهای شیشه ای با مبلمان نیز احساس مدرنیته و راحتی را ایجاد می کند. استفاده از آینه های بدون قاب در راه روها و حمام ها به راحتی سبک و جلوه خاصی را اضافه می کند.

مبلمان شیشه ای


مزایای مبلمان شیشه ای

1-سازگاری با محیط زیست

مبلمان شیشه ای برای افرادی که نسبت به چوب یا انواع چرم آلرژی دارند یک انتخاب عالی می باشد، همچنین این ماده کاملاً همگام با حفظ محیط زیست است.


2-شفافیت شیشه

استفاده از فرنیچر شیشه ای فضای اتاق را سبک تر و خلوت تر نشان می دهد؛ این نوع مبلمان برخلاف سایر لوازم ساخته شده از چوب و فلز تقریباً نامرئی است. پرتوهای نور بر روی شیشه بریده شده خم می شوند و در سراسر سطح گسترش می یابند و مرزهای آن را گسترش می دهد.


3-سادگی و زیبایی

مبلمان ساخته شده از شیشه در کنار خلاقیت، سادگی را در طراحی یک اتاق به ارمغان می آورد و حتی یک میز معمولی با ظاهر استاندارد ساخته شده از شیشه در فضای داخلی ظریف و زیبا به نظر می رسد؛ بدون توجه به اینکه اتاق نشیمن باشد یا دفتر کار، با هر فضای داخلی متناسب است.


4- قابلیت اطمینان و ایمنی

بسیاری از مردم فکر می کنند که با یک حرکت جزئی مبلمان شیشه ای میشکند، اما شیشه های مدرن معمولا ضد ضربه، چند لایه و مقاوم در برابر حرارت هستند و به دلیل استفاده از فن آوری های خاص پردازش شیشه که از آن استفاده می شود، کاملاً ایمن می باشند.


5-سازگاری

شیشه به خوبی با سایر موارد هماهنگ می شود؛ با هر نوع پایه ساخته شده از چوب یا فلز سازگار بوده و همچنین با موارد ساخته شده از چرم بسیار عالی به نظر می رسد. مبلمان شیشه ای به خصوص با وسایل ساخته شده از برنز و طلا بسیار زیبا جلوه می کند.


6-مقاومت در برابر رطوبت

این ویژگی محبوبیت استفاده از دیزاین شیشه ای برای حمام را توضیح می دهد؛ همچنین باعث تعمیر و نگهداری آسان می شود. پاک کننده مخصوص و گردگیر نرم به تمیز نگه داشتن فرنیچر شیشه ای کمک می کند.

مبلمان شیشه ای


معایب مبلمان شیشه ای

شیشه را می توان ماده ای اصلی برای مبلمان در نظر گرفت تا علاوه بر شرایط سادگی و مدرنیته به آن زیبایی ببخشد، اما تمام لوازم منزل علاوه بر مزایای فراوان معایب محدودی هم دارند. مهمترین نکته منفی در استفاده از مبلمان شیشه ای، تمیز نگه داشتن آن است؛ این نوع مبلمان مستعد بجا ماندن اثر انگشت و لکه هایی هستند که به راحتی می توانند جلوه بکر و دست نخورده را از بین ببرند. باید مرتباً آن را با یک اسفنج نرم و تمیز و آب گرم و صابون پاک کنید؛ برای اطمینان از درخشان ماندن شیشه می توانید از کمی جوش شیرین محلول در آب گرم استفاده کنید. به دلیل شکنندگی شیشه، باید تلاش کنید که هیچ چیز مبلمان شما را خراش ندهد، زیرا رفع خراش ها عمیق در مبلمان شیشه ای تقریباً غیرممکن است. هزینه خرید مبلمان شیشه ای نیز مسئله دیگریست؛ به خصوص اگر مبلمان شیشه ای را انتخاب کنید که از لحاظ حرارتی و شیمیایی تقویت شده باشد تا شکستگی را کاهش دهد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مبلمان شیشه ای و یا اخذ مشاوره در خصوص قیمت مبلمان شیشه ای می توانید با کارشناسان شرکت ترنج آذین در ارتباط باشید. شرکت سازه های شیشه ای ترنج آذین با 45 سال سابقه در زمینه تولید شیشه های سازه ای آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.