یکی از ویژگی های ساختمان های مدرن امروزه بهره گیری از شیشه در فضاهای مختلف آن می باشد، با استفاده از این متریال علاوه بر سادگی می توان زیبایی را در محیط ساختمان افزایش داد. علاوه بر این امروزه با پیشرفت در تولید شیشه و مدل های متنوع آن می توان تنوع زیادی در دکوراسیون و یا دیگر مصارف ساختمانی داشت. هندریل شیشه ای فیکس پوینت یکی از انواع سازه های شیشه ایست که در بسیاری از ساختمان های اداری و تجاری و برخی منازل استفاده می شود، که در ادامه این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

بهره گیری از نرده شیشه ای که با نام هندریل شیشه ای هم شناخته می شود یکی از کاربردهای امروزی شیشه در ساختمان های مدرن می باشد، اما این مدل از نرده ها را می توان بر اساس نیاز با مدل های مختلفی اجرا نمود. از جمله مهم ترین انواع نرده شیشه ای می توان به سه نوع هندریل شیشه ای اسپیگات، فیکس پوینت و یو چنل اشاره نمود.


نرده شیشه ای فیکس پوینت چیست؟

نرده شیشه ای فیکس پوینت یا دکمه ای یکی از مدل های محبوب برای تولید نرده شیشه ای می باشد که تولید و نصب آن نسبت به دیگر مدل ها ساده تر است. این مدل نرده با استفاده از بست های نقطه ای به دیواره کار نصب شده و شیشه را مهار می کند و هزینه به نسبت پایینتری نسبت به نرده شیشه ای یو چنل دارند. در واقع فیکس پوینت یک وسیله فلزی است که نرده شیشه ای را نگه می دارد، این ابزار می توانند بدون ایجاد تسلط بر طراحی و حفظ سادگی و ظاهر کلاسیک، نرده را ثابت کنند. با توجه به این که اتصالات هندریل شیشه ای فیکس پوینت در قسمت پایین نرده ها می باشد و در سایر قسمت ها از هیچ اتصال دیگری استفاده نمی گردد، از نظر دید فضایی را اشغال نکرده و می توان در مکان هایی مانند تراس هم از آن بهترین بهره را برد.

اصطلاح دکمه برای این در این نوع نرده به کار می رود که اتصالات آن همانند دکمه هایی می باشد که شیشه را به دیوار و یا سایر قسمت ها متصل می نماید. نرده های شیشه ای فیکس پوینت عناصر معماری مدرنی هستند که دارای حداقل سخت افزار و پانل های شیشه ای بزرگ هستند که با نقاطی که به طور محتاطانه قرار گرفته اند، محکم شده اند و در نتیجه ظاهری باز و بدون شکاف ایجاد می کنند. آنها برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف ساخته شده اند و آنها را به گزینه ای همه کاره برای بالکن ها، تراس ها و مناطق بیرونی نیز تبدیل می کنند.


هندریل فیکس پوینت شیشه ای چه ویژگی هایی دارد؟

نرده های شیشه ای فیکس پوینت که با اتصالات استیل و آلومینیوم ضد زنگ ترکیب شده اند، در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند و تضمین می کنند که برای سال های طولانی عالی به نظر می رسند. اتصالات فیکس پوینت در ضخامت های مختلفی (10 میلی متر تا 100 میلی متر) عرضه می شود که با توجه به نوع و اندازه پله ها و شیشه ها و محل نصب انتخاب می شوند.

شیشه به کار رفته در این نرده فیکس پوینت از جنس شیشه سکوریت یا شیشه نشکن تک لایه است که برای افزایش استحکام می توان آن را به همراه شیشه لمینت اجرا نمود. بدلیل بهره گیری از شیشه سکوریت و مقاومت بسیار زیاد آن در برابر ضربه و فشار ، می توان این مدل را یکی از امن ترین هندریل ها و یا جان پناه ها نامید. ارتفاع پانل شیشه ای مورد استفاده در این مدل نرده حداکثر 150 سانتی متر می باشد و ضخامت آن با توجه به نوع شیشه می تواند 10 میلی متر، 12 میلی متر، 13.5 میلی متر، 17.5 میلی متر و 21.5 میلی متر باشد. برای انتخاب و نصب هندریل شیشه ای فیکس پوینت دقت کنید که اگر برای فضای داخلی است ارتفاع تمام شده از سطح کف باید 900 میلی متر و در فضای باز 1100 میلی متر باشد.


هندریل شیشه ای فیکس پوینت


کاربرد نرده شیشه ای فیکس پوینت

کاربرد این مدل نرده ها امروزه بسیار بیشتر از گذشته شده و در بین معماران و طراحان استفاده از این نرده در پروژه های ساختمانی به دلیل زیبایی و کارایی مناسبش از محبوبیت بالایی برخوردار است. از جمله مکان هایی که می توان از هندریل شیشه ای فیکس پوینت استفاده نمود موارد زیر هستند:

•  به عنوان نرده و جان پناه پله ها

•  برای محافظت در تراس و بالکن

•  نرده شیشه ای فیکس پوینت در فروشگاه ها، هتل ها و ویلا ها

•  ساختمان های تجاری یا مسکونی

•  حفاظ استخر

•  هندریل شیشه ای فیکس پونت در کنار پله شیشه ای


مزایای هندریل فیکس پوینت

نرده فیکس پوینت دارای مزایا و ویژگی های متعددی است که آنها را برای نصب پانل های شیشه ای و نرده های راه پله مناسب می کند. مهم ترین مزیت ها عبارتند از:

✓  با نرده های شیشه ای فیکس پوینت به دلیل استفاده از کمترین اتصالات، از مناظر بدون مانع به خصوص در تراس و بالکن لذت ببرید.

✓  این نرده ها برای افزایش نور طبیعی در ملک شما و ایجاد حس فضای بزرگتر عالی هستند.

✓  افزایش سادگی، زیبایی و مدرنیته به ساختمان

✓  استفاده از شیشه های ایمنی برای افزایش استحکام و مقاومت.

✓  هندریل شیشه ای فیکس پوینت فقط به یک پاک کردن ساده نیاز دارد تا کاملاً جدید به نظر برسد.

✓  بهره گیری از انواع مدل ها و طرح های شیشه برای ساخت هندریل شیشه ای فیکس پوینت.

✓  قابل استفاده در انواع ساختمان ها با اسکلت بتنی ، فلزی و ...

✓  قیمت نرده شیشه ای فیکس پوینت ارزان تر از دیگر مدل ها می باشد.

✓  فرآیند نصب و اجرای آن ساده است.


نصب هندریل شیشه ای فیکس پوینت

با اینکه نصب و اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت ساده تر از سایر مدل ها می باشد، اما انجام این کار نیازمند کمک گرفتن از متخصصین این زمینه دارد و سوراخ هایی که برای اتصال شیشه به دیوار می بایست بر روی شیشه و دیوار انجام گیرد نیاز به محاسبات دقیق دارد. چنانچه محاسبات این کار به درستی انجام نشود نصب نرده شیشه ای را با مشکل روبه رو خواهد ساخت. به همین دلیل بهره گیری از متخصصین برای تولید و نصب هندریل شیشه ای فیکس پوینت جزء ضروری ترین نکات در این زمینه می باشد.

برای نصب هندریل شیشه ای فیکس پوینت ابتدا محل ایجاد اتصال بر روی دیوار به جهت اتصال نرده به بدنه محاسبه شده و بر اساس آن قطعات شیشه سکوریت در کارخانه پیش از انجام مرحله سکوریت کردن سوراخ های مورد نیاز در آن ها ایجاد می گردد. تعداد اتصالات و سوراخ ها بستگی به تعداد و اندازه شیشه ها دارد. در مرحله بعد فیکس پوینت ها در سوراخ های ایجاد شده قرار گرفته و در دل دیوار نصب و محکم می شوند. سپس شیشه ها از قسمت سوراخ ها در فیکس پوینت قرار گرفته و در قسمت جلوی آن درپوش یا اتصال دکمه ای شکل به منظور محکم شدن شیشه و چفت شدن آن با فیکس پوینت بسته می شود.


برای اطلاع از آخرین مدل ها و قیمت هندریل شیشه ای فیکس پوینت می توانید با کارشناسان شرکت شیشه ترنج در ارتباط باشید. برای محاسبه قیمت نرده فیکس پوینت می بایست متراژ شیشه مورد استفاده و اتصالات برآورد شود، همچنین تعداد اتصالات نقش مهمی در هزینه ها دارند.