استفاده از شیشه در گذشته بدلیل عدم پیشرفت تکنولوژی در برخی فضاها با توجه به خطراتی که با خود به همراه داشت در نظر گرفته نمی شد. یکی از فضاهایی که در گذشته دید خوبی جهت استفاده از شیشه در آن وجود نداشت نرده ها و محافظ های پله ها بود؛ اما به لطف پیشرفت فناوری و تولید شیشه های ایمنی همچون شیشه سکوریت یا شیشه لمینت که از مقاومت بالایی در برابر ضربه و دیگر حوادث برخوردارند، امروزه می توان از آنها جهت ساخت هندریل شیشه ای (نرده شیشه ای) استفاده نمود.

استفاده از هندریل یا نرده شیشه ای در فضای داخلی ساختمان تاثیر بسزایی در زیبایی ساختمان دارد و زیبایی منحصر به فردی به آن می بخشد. نرده های شیشه ای به شما اجازه می دهند که منظره عالی و مدرن ایجاد کنید و علاوه بر آن ایمنی کافی در سطوح دارای ارتفاع را فراهم کنید بدون آنکه مانع بزرگی در دید ایجاد شود.


هندریل یا نرده شیشه ای

استفاده از شیشه سکوریت که با نام شیشه میرال نیز شهرت دارد در تولید نرده شیشه ای پله ها سبب شد تا تغییرات زیادی در سبک دکوراسیون و دیزاین سازه ها ایجاد شود به طوری که امروزه در بسیاری از ساختمان های مدرن از هندریل شیشه ای جهت محافظ و نرده پله استفاده می شود. پله ها جهت ساخت، نیازمند جان پناه می باشند تا خطرات سقوط از آن به حداقل برسد، با استفاده از جان پناه شیشه ای می توان علاوه بر حفاظت، زیبایی دو چندانی به پله ها داد. نرده های شیشه ای علاوه بر زیبایی مینیمالیستی که به فضای خانه میبخشند، بسیار بادوام هستند و به راحتی نصب و نگهداری می شوند.

همچنین امروزه با استفاده از شیشه سکوریت لمینت شده می توان کف پله ها را به طور کامل از شیشه ساخت که به پله شیشه ای شناخته می شوند. به طور کلی تقاضا برای استفاده از هندریل شیشه ای در مراکز خرید، رستوران ها و ادارات بیشتر می باشد، زیرا استحکام آنها بسیار بالاست و برای مدت طولانی دوام می آورند. شیشه سکوریت استفاده شده در نرده شیشه ای می تواند بر اساس نیاز دارای قطرهایی همچون 5 ، 6 ، 8 ، یا 10 میلیمتری باشد و تمام نرده های شیشه ای لمینت می توانند تا 150 سانتی متر ارتفاع داشته باشند که مطابق با استانداردهای بین المللی است. این مدل هندریل شیشه ای برای مکان های عمومی پرتردد مانند مجتمع های تجاری، فرودگاه ها، ایستگاه های مترو، بیمارستان ها، دانشگاه ها و هتل ها مناسب تر است.


هندریل شیشه ای


انواع هندریل شیشه ای

از نرده شیشه ای همانند دیگر متریال ها می توان به شکل های گوناگونی در طراحی پله استفاده کرد که در ترکیب با سایر متریال ها مانند استیل مورد استفاده قرار گیرد و یا حالت ساده و فریملس داشته باشند. انواع هندریل شیشه ای عبارتند از:

•     نرده شیشه ای بدون قاب یا فریملس

•     نرده شیشه ای اسپیگات

•     هندریل شیشه ای فیکس پویت

•     هندریل شیشه ای یو چنل روکار و دفنی

هریک از انواع هندریل های شیشه ای مناسب فضاهای گوناگون می باشد، به عنوان مثال از انواع نرده های شیشه ای بدون قاب و حاشیه دار برای احاطه استخرها و وسایلی استفاده می شود که نمی خواهید دید خوب شما را خراب کند.

می توانید اطلاعات کامل هریک از انواع هندریل شیشه ای را در انتهای صفحه با ورود به لینک های مربوط به آن مشاهده نمایید. چنانچه قصد استفاده از این نرده های شیشه ای را برای پله های سازه خود را داشته باشید می توانید جهت مشاوره و اطلاع از قیمت نرده شیشه ای با کارشناسان شرکت ترنج آذین در ارتباط باشید.


مزایای هندریل یا نرده شیشه ای

از جمله مهم ترین مزایای هندریل شیشه ای جهت استفاده از آن در پله ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ استفاده در فضاها و محیط های مدرن جهت زیبایی بیشتر پله: هندریل شیشه ای نمای زیبایی به محیط می دهو و باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شود، این نوع سازه شیشه ای علاوه بر پله ها برای بالکن نیز بسیار محبوب هستند.همچنین یکی از مزایا استفاده از شیشه در طراحی داخی این است شدن که نرده شیشه ای با محیط و متریال های مختلفی سازگاری داشته و ست می شود.

✔ امنیت، استحکام و طول عمر زیاد: یکی از مهمترین مزایای هندریل شیشه ای نحوه اتصال آن به پله می باشد. اتصالات بکار رفته در نرده شیشه ای از مقاومت بالایی برخوردار بوده و می توان در هر نوع سازه ای مانند سازه بتونی یا سازه اسکلت فلزی از آن ها استفاده نمود.

✔ عبور نور از آن و افزایش روشنایی و زیبایی محیط: ماهیت شفاف نرده های شیشه ای حس فضای بزرگتری را فراهم می کند، و به دلیل عبور نور از میان شیشه فضای داخلی را یزرگ تر جلوه می دهد.

✔ نظافت آسان: از دیگر مزایای استفاده از نرده شیشه ای راحتی در نظافت و عدم پوسیدگی در برابر رطوبت و .. در نتیجه عمر طولانی تر نسبت به سایر انواع نرده ها می باشد.


هندریل شیشه ای


امنیت هندریل یا نرده شیشه ای

به دلیل استفاده از شیشه در این نرده ها ممکن است دید منفی جهت عدم مقاومت و استحکام آن ها در ذهن افراد ایجاد شود، که این تفکر کاملا اشتباه می باشد. نرده شیشه ای با توجه به تولید توسط شیشه سکوریت که در هنگام ساخت آن ها با استفاده از فرآیند هایی خاص استحکام شیشه را بسیار بالا می برند، جزء مطمئن ترین و مقاومت ترین نرده ها به شمار می رود. علاوه بر مقاومت چند برابری شیشه سکوریت مورد استفاده در نرده شیشه ای نسبت به شیشه های معمولی و احتمال کم شکستگی آن ها، چنانچه این اتفاق رخ دهد، خطری افراد حاضر در نزدیکی نرده را تهدید نکرده و شیشه ها به گونه ای خرد می شود که به دانه های بسیار ریز صیقلی تقسیم می شوند واحتمال آسیب دیدگی یا برندگی آن ها به صفر می رسد. همچنین با استفاده از لمینت کردن شیشه می توان از شکست آن جلوگیری نمود و به دلیل چند لایه بودن شیشه مقاومت آن بیشتر خواهد شد.

استحکام هندریل شیشه ای سکوریت، به دلیل عدم شکاف و فاصله بسیار کم بین نرده ها نیز می باشد، در این نوع حفاظ ها احتمال سقوط افراد یا حیوانات خانگی عملا غیر ممکن بوده و همچنین یکی دیگر از مزایای آن عدم احتمال گیر کردن سر، پا و هرگونه وسیله در داخل آن می باشد. با توجه به متریال به کار رفته یعنی شیشه ایمنی در این نوع نرده ها می توان سالیان سال بدون هرگونه مشکل یا تغییر ظاهر شامل خراش، ترک خوردگی تغییر رنگ و ... از آن ها استفاده نمود. احتمال زنگ زدگی یا پوسیدن در نرده های شیشه ای وجود ندارد تا بدین وسیله از مقاومت آن ها با گذشت زمان کاسته نشود.


محاسبات مورد نیاز جهت ساخت و تولید هندریل شیشه ای برای نصب مطمئن در فضای مورد نظر اهمیت بالایی در فراهم کردن ایمنی دارا می باشد. همچنین با توجه به جنس شیشه نرده ها جهت حمل و نصب آن ها می بایست دقت زیادی به عمل آید، بنابراین ساخت و پیاده سازی هندریل یا نرده شیشه ای نیازمند استفاده از متخصصین مجرب می باشد.

شرکت ترنج آذین با سال ها تجربه در زمینه تولید و نصب انواع سازه های شیشه ای همچون هندریل شیشه ای آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

هندریل شیشه ای اسپیگات

Toranj Glass

هندریل شیشه ای اسپیگات

استفاده از شیشه در فضاهای گوناگون ساختمان امروزه به یک شیوه و سبکی روتین برای افزایش زیبایی و مدرن ساختن محیط مبدل شده است. یکی از فضاهایی که می توان از شیشه برای ساخت آن استفاده کرد پله ها می باشند. ساخت پله شیشه ای در بسیاری از ساختمان های مدرن امروزی اجرا می گردد که می تواند جلوه فضا را تا چندین برابر افزایش دهد. اما برای ساخت پله نیاز به نرده جهت افزایش ایمنی پله ها می باشد که در پله شیشه ای و یا سایر انواع پله ها می توان از نرده شیشه ای یا هندریل شیشه ای استفاده نمود.

هندریل یا نرده ی شیشه ای یو چنل رو کار و دفنی

Toranj Glass

هندریل یا نرده ی شیشه ای یو چنل رو کار و دفنی

هندریل یا نرده شیشه ای را بر اساس نیاز می توان در مدل های گوناگون ساخت. از مدل های پرطرفدار و بسیار شیک هندریل شیشه ای می توان به نرده شیشه ای روکار یا نرده شیشه ای توکار (دفنی) نام برد. شرکت ترنج آذین به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های سازه های شیشه ای قادر به تولید با کیفیت ترین محصولات شیشه ای می باشد که جهت خرید نرده شیشه ای و نصب آن می توانید کلیه مراحل را به ما واگذار نمایید.

هندریل شیشه ای فیکس پوینت

Toranj Glass

هندریل شیشه ای فیکس پوینت

یکی از ویژگی های ساختمان های مدرن امروزه بهره گیری از شیشه در فضاهای مختلف آن می باشد. با استفاده از این متریال علاوه بر سادگی می توان زیبایی را در محیط ساختمان افزایش داد. علاوه بر این امروزه با پیشرفت در تولید شیشه و مدل های متنوع آن می توان تنوع زیادی در دکوراسیون و یا دیگر مصارف ساختمان داشت.