با توجه به محدودیت های فضای داخلی ساختمان ها امروزه استفاده از پارتیشن شیشه ای برای جداسازی قسمت های داخلی محیط بیش از پیش مورد اهمیت قرار گرفته است. با استفاده از پارتیشن شیشه ای که دارای انواع مختلفی می باشد می توان فضاهای جدیدی را به جهت ایجاد کاربری های جدید برای یک محیط ثابت به وجود آورد. مهم ترین مکان استفاده از این محصول در ادارات می باشد که به پارتیشن اداری شناخته می شود. در شرکت ترنج آذین پارتیشن شیشه ای بر اساس نوع شیشه مورد استفاده به دو نوع پارتیشن شیشه ای تک جداره فریم لس و پارتیشن شیشه ای دو جداره تقسیم بندی می شود که در این قسمت شما را با نوع دو جداره آن بیشتر آشنا خواهیم نمود.


پارتیشن شیشه ای دو جداره

در این نوع پارتیشن ها بنا بر نیاز متقاضی و یا محل مورد استفاده آن ها از شیشه سکوریت یا شیشه نشکن دو جداره مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از پارتیشن با استفاده از پروفیل یا فریم های قطور اختصاصی پارتیشن و دو لایه شیشه سکوریت با قطر 6 یا 8 میلی متر طراحی و اجرا می شود که از قابلیت های آن می توان به اضافه کردن پرده در بین شیشه ها اشاره کرد و عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی در محیط اداری می شوند.

پروفیل های مورد استفاده جهت نصب پارتیشن شیشه ای دو جداره از ضخامت بیشتری نسبت به دیگر پارتیشن ها برخوردار بوده و به دلیل استفاده از دو لایه شیشه فضای بیشتری را این نوع پارتیشن اشغال می نماید. به همین جهت برای فضاهایی با محیط های محدود استفاده از پارتیشن شیشه ای تک جداره گزینه ی مناسب تری می باشد.

پارتیشن شیشه ای دو جداره


مزایای پارتیشن شیشه ای دو جداره

اما استفاده از پارتیشن شیشه ای دو جداره مزایای بیشتری را دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

✔ عایق قدرتمند صوت، گرما و سرما

✔ افزایش زیبایی و ظاهر محیط

✔ استفاده از شیشه میرال ( شیشه سکوریت ) به جهت افزایش مقاومت در برابر ضربه، فشار و حرارت

✔ پارتیشن شیشه ای دو جداره را می توان در طرح و مدل های مختلفی مانند شفاف، مات، طرح دار و... ساخت که به همین دلیل میزان ورود نور به فضا قابل کنترل می باشد. این کار سبب کاهش مصرف انرژی به منظور استفاده کمتر از لامپ می شود.

✔ استفاده از پرده در بین فضای دو شیشه

✔ افزایش بهره وری کارکنان با استفاده از پارتیشن شیشه ای اداری به دلیل شفافیت آن برای کنترل و نظارت بر روی عملکرد آن ها

✔ قابلیت جابجایی و تغییر مکان پارتیشن های شیشه ای

✔ سهولت در شست و شو و تمیز کردن پارتیشن شیشه ای دو جداره و همچنین عمر بالای آن

✔ قیمت پارتیشن شیشه ای دو جداره نسبت به ساخت دیوار با مصالح به مراتب پایین تر و همچنین سرعت اجرای آن بالا می باشد.


کاربرد پارتیشن شیشه ای دو جداره

همانطور که گفته شد مهم ترین و معروف ترین مورد استفاده از این پارتیشن ها در محیط های اداری و تجاری می باشد که به پارتیشن اداری شیشه ای معروف است که از شیشه به منظور جدا کننده استفاده می شود. با توجه به دو جداره بودن این پارتیشن های شیشه ای و استفاده از گاز آرگون در فضای بین دو شیشه، بهترین وسیله برای جلوگیری از ورود صدا به داخل محیط مورد نظر می باشد. به طور مثال می توان از پارتیشن شیشه ای دو جداره در اتاق مدیریت یا اتاق کنفرانس استفاده نمود تا علاوه بر نظارت بر روی سایر فضاها از ورود صدا به داخل اتاق جلوگیری به عمل آید.

علاوه بر این نقش پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی منازل را نمی توان نادیده گرفت؛ پارتیشن شیشه ای دو جداره می تواند در آپارتمان های و منازل به منظور قسمت بندی فضا استفاده شود، به طور مثال با استفاده از پارتیشن شیشه ای می توان اتاق نشیمن را از سال پذیرایی جدا نمود و یا برای ایجاد گلخانه در داخل منزل می توان از آن بهره گرفت.


پارتیشن شیشه ای دوجداره


متریال پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای دو جداره بر عکس پارتیشن شیشه ای فریم لس تک جداره دارای فریم بندی بوده که عموما از جنس آلومینیوم ترمال بریک یا پلاستیک یو پی وی سی می باشد. با توجه به نوع دکوراسیون موجود در فضا، رنگ بندی های مختلفی را می توان برای فریم های آن ها در نظر گرفت. با توجه به کاربرد پارتیشن شیشه ای و استفاده از آن در محیط های اداری رنگ های مشکی، سفید یا طوسی بیشترین طرفدار را در رنگ بندی فریم پارتیشن شیشه ای دو جداره دارد.

در این نوع پارتیشن ها می توان از پرده کرکره در فضای بین شیشه سکوریت ها استفاده نمود تا در صورت لزوم مانع دید گردد. شیشه نشکن یا همان شیشه سکوریت که از انواع شیشه های ایمنی است، قابلیت ایجاد طرح های مختلف را دارا بوده که می توان از طریق سندبلاست، مات کردن و یا استفاده از شیشه رنگی و... پارتیشن را با فضا ست کرد.


درب پارتیشن شیشه ای دو جداره را می توان به دو شکل ریلی یا لولایی ساخت که بنا به نیاز مشتری و همچنین محدودیت فضایی می توان آن را انتخاب نمود. کلیه پروفیل های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای دو جداره از جمله دستگیره ها، لولاها و... از جنس استیل و یا آلومینیوم می باشد.


قیمت پارتیشن شیشه ای دو جداره

به جهت آگاهی از قیمت پارتیشن شیشه ای دو جداره می توانید جهت تخمین هزینه با کارشناسان شرکت ترنج آذین تماس حاصل نمایید. با توجه به تعداد و ابعاد شیشه سکوریت مورد استفاده در پارتیشن، نوع و مدل طرح انتخابی برای ایجاد بر روی شیشه، نوع درب، متریال فریم ها و پروفیل ها و... قیمت پارتیشن شیشه ای دو جداره متغیر می باشد و برای برآورد آن نیاز به اطلاعات کامل از نیاز مشتری می باشد.