درب شیشه ای یکی از مهم ترین عناصر در ساختمان ها اعم از ساختمان های اداری و مسکونی و مراکز خرید و... به دلیل اینکه اولین عنصر در معرض دید می باشد به شمار می رود.درب شیشه ای همانطور که از نامش مشخص است اصلی ترین ساختار تشکیل دهنده آن شیشه می باشد که در انواع و اقسام مختلفی و با ابعاد گوناگون قابل تولید می باشد.پر مصرف ترین نوع درب شیشه ای امروزه در ساختمان ها ، درب شیشه ای ورودی ساختمان می باشد.


یکی از انواع درب شیشه ای ، درب شیشه ای دستی می باشد که در ادامه شما را با این محصول بیشتر آشنا خواهیم نمود.


درب شیشه ای دستی چیست؟

به سیستم درب شیشه ای که با نیروی دست باز و بسته می شود  درب شیشه ای دستی می گویند .یراق آلات گسترده و زیبایی در زمینه ساخت این محصول وجود دارد که می تواند به صورت لولایی یا کشویی متناسب با فضا عرضه شود.درب های شیشه ای دستی به دلیل زیبا و شفاف بودن و همچنین یراق آلات بسیار متنوع و نصب آسان باعث شده دست معماران برای طراحی محیط باز باشد که با استفاده از شیشه های دکوراتیو به این زیبایی افزوده شده است.


درب شیشه ای دستی یکی از پر مصرف ترین درب ها در ساختمان ها به شمار می رود. این درب ها از شیشه ساخته می شود و جنس اصلی آن شیشه می باشد. همانطور که نام این درب پیداست ، نحوه باز شدن آن به صورت مکانیکی و با استفاده از نیروی دست می باشد.


درب شیشه ای دستی به دلیل جنس آن در بسیاری از مکان ها قابل استفاده می باشد. پر مصرف ترین فضای مورد استفاده از این نوع درب در فضای ورودی ساختمان ها می باشد. علت این امر ورود نور طبیعی و یا مصنوعی از یک فضا به فضای دیگر می باشد. علاوه بر این سهولت استفاده از این نوع درب در فضاهای پر استفاده مانند ورودی ساختمان سبب می شود از این درب بیشتر استفاده گردد. از دیگر علل استفاده از درب شیشه ای دستی می توان به عدم خرابی زود هنگام آن ها و همچنین تطابق با انواع دکور و متریال در فضا می باشد.


درب شیشه ای دستی را می توان با استفاده از انواع شیشه ها اجرا نمود. یکی از درب های مورد استفاده در ساختمان با استفاده از شیشه سکوریت جهت افزایش امنیت بیشتر می باشد.همچنین این نوع درب ها را می توان با انواع مدل های شیشه از جمله سندبلاست ، شیشه مات و... اجرا نمود.

درب شیشه ای دستی


انواع درب شیشه ای دستی

 از نظر نوع باز شدن درب شیشه ای دستی می توان این درب ها را به درب شیشه ای لولایی ، درب شیشه ای کشویی ( درب شیشه ای ریلی ) اشاره کرد که تفاوت آن ها در نحوه باز شدن آن ها می باشد. از درب شیشه ای کشویی می توان در فضاهای کوچک استفاده نمود. با استفاده از این نوع درب که در داخل دیوار باز و بسته می شود کمترین فضای ممکن  نیز اشغال می شود. درب شیشه ای لولایی نیز با استفاده از لولا باز و بسته می شود که عموما بیشترین میزان استفاده در فضاها را دارد و این درب در اکثر ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.


مزایای درب شیشه ای دستی

✔ افزودن زیبایی به محیط که در تمامی فضاها با انواع معماری و چیدمان قابل استفاده است.

✔ می توان با استفاده از شیشه سکوریت در درب شیشه ای دستی ، مانع انتقال حرارت و یا صدا شد.

✔ کمترین فضای اشغالی با استفاده از درب شیشه ای ریلی یا کشویی

✔ انتقال نور به دلیل شفافیت شیشه به سایر محیط ها

✔ مقاومت بالا و عدم خرابی

✔ عدم ایجاد سر و صدا به هنگام باز و بسته شدن

✔ و...


تمامی درب های شیشه ای دستی در شرکت سازه های شیشه ای ترنج آذین با استفاده از بهترین متریال ها و پروفیل ها ساخته و آماده تحویل به مشتریان می شود. علت تمایز این شرکت با سایر شرکت ها در نحوه نصب ، استفاده از بهترین و بروزترین متریال ها از جمله دستگیره ها و پروفیل ها و... می باشد. همچنین نصب درب شیشه ای ریلی را با استفاده از غلطک های مقاوم و به صورت مخفی نصب خواهند کرد.


یکی از مشکلاتی که در درب شیشه ای دست اعم از درب شیشه ای کشویی و لولایی پس از استفاده مداوم ممکن است در آن ها به وجود آید افتادگی شیشه می باشد که این اتفاق سبب عدم باز و بسته شدن مناسب درب می گردد. ما در شرکت ترنج آذین با بهره گیری از تکنسین های ماهر این اطمینان را به شما خواهیم داد تا نصب درب های شیشه ای را به گونه ای انجام دهیم تا این اتفاق به هیچ عنوان رخ ندهد.


قیمت درب شیشه ای دستی

درب های شیشه ای دستی با توجه به اندازه و نوع آن ها دارای قیمت های مختلفی می باشند. از جمله علل متغیر بودن هزینه درب شیشه ای دستی می توان به نوع شیشه استفاده شده در درب ( به طور مثال شیشه سکوریت هزینه بالاتری نسبت به شیشه ساده دارد) ، نوع باز و بسته شدن درب ، سایز و ابعاد درب شیشه ای ، جنس پروفیل ها و فریم مورد استفاده و... اشاره نمود. جهت اطلاع از قیمت درب شیشه ای دستی و یا مقایسه آن ها با یکدیگر می توانید با کارشناسان فروش شرکت ترنج آذین در تماس باشید. به طور کلی قیمت درب شیشه ای دستی نسبت به درب شیشه ای اتوماتیک به دلیل عدم استفاده از موتور مخصوص و تجهیزات باز و بسته شدن اتوماتیک ارزان تر می باشد.