درب به عنوان ورودی هر مکانی به عنوان عنصر معرف مکان شناخته می شود که می تواند موجب جذب افراد مختلف به داخل گردد و به نوعی خوشامد گویی را برعهده دارد. استفاده از درب شیشه ای که دارای شفافیت و سهولت در استفاده می باشد می تواند رفت و آمد را سهولت بخشد و به زیبایی محیط بیافزاید؛ به این دلایل انتخاب درب های شیشه ای برای خانه ها به یک ویژگی محبوب تبدیل شده اند.


یکی از پرکاربرد ترین درب ها در ساختمان ها و یا فروشگاه ها درب شیشه ای می باشد که به دلیل مزایای استفاده از شیشه در طراحی دکوراسیون محبوبیت فراوانی دارد که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد. به عنوان مثال آنها مناظر خیره کننده ای را ارائه می دهند و اجازه می دهند نور خورشید به داخل خانه جاری شود و سرتونین را در انسان افزایش داده که به افزایش سطح انرژی، افزایش تمرکز و حفظ آرامش شما کمک می کند.


درب شیشه ای چیست؟

یکی از بهترین انتخاب ها در مکان هایی مانند ساختمان های اداری، مسکونی و حتی تجاری درب شیشه ای می باشد که در سایز های مختلف می توان از آن ها بهره گرفت. این درب ها با توجه به زیبایی که دارند می توانند نمای ساختمان مورد نظر را مدرن و جذاب جلوه دهند. با توجه به این که جنس اصلی این درب از شیشه می باشد می توان تنوع مختلفی در آن ها دید که با توجه به نیاز ساختمان از انواع آن ها استفاده نمود. بنابراین کاربرد آن ها نیز با توجه به تنوع گسترده درب شیشه ای بسیار زیاد بوده و از آن ها در مکان های مختلفی می توان استفاده کرد. جنس بدنه این درب ها از شیشه بوده و مکان های مورد استفاده از آن ها عموما در ورودی های ساختمان و یا ورودی راهروها می باشد. البته درب های شیشه ای بهترین روش برای اضافه کردن مدرنیته و تمایز به بخش های داخلی ساختمان مانند در اتاق ها، آشپزخانه یا حمام هستند که در عین حال با استفاده از شیشه های ایمنی می توانند ایمنی و حریم شخصی را به همراه داشته باشند.

فریم هایی مانند فلز، چوب، آلومینیوم و ... از جمله فریم هایی است که می توان با استفاده از آن اقدام به تولید درب شیشه ای نمود. همچنین شیشه به کار رفته در این نوع درب ها می تواند دارای جنس مختلفی باشد که بر اساس کاربرد و محل استفاده معین می شوند. در شیشه ای با استفاده از شیشه سکوریت که به نام های شیشه میرال یا شیشه نشکن هم معروف هستند، شیشه لمینت، رفلکس، مات، شیشه های رنگی و... قابل تولید است. از درب های شیشه ای در مکان های مختلفی از جمله بیمارستان ها، ورودی ساختمان های مسکونی و تجاری، مراکز مهم همچون مراکز امنیتی به جهت کنترل رفت و آمد، رستوران ها و هتل ها و مغازه ها و یا محیط های آموزشی مانند دانشگاه ها و... استفاده می شود.


درب های شیشه ای


بخش های درب شیشه ای

سازندگان درب های شیشه ای اصطلاحات خاصی برای تعریف قطعات آنها دارند، یک درب شیشه ای دو قسمت اصلی دارد، چارچوب و شیشه.

•      قاب درب شیشه ای – قاب یا حاشیه در شیشه ای به قسمتی از در اطلاق می شود که از آن پشتیبانی می کند، در درب شیشه ای، قاب از شیشه ها یا لایت هایی پشتیبانی می کند که قسمتی یا کل قسمت داخلی در را می پوشاند.

•      بدنه شیشه ای – پنل های شیشه ای که درها را تشکیل می دهد بدنه اصلی آن نام دارند، این پنل ها و چارچوب درب ها در مدل های مختلف شکل داده می شوند. یک شیشه منفرد یا چند شیشه کوچکتر ممکن است کل در شیشه ای یا فقط قسمت کوچکی از آن را بپوشاند.

•      Lites تقسیم شده – قطعه های شیشه ای درب ها هر کدام "لایت" نامیده می شوند که می توانند مشابه یا متمایز باشند.


مزایای درب های شیشه ای

درهای شیشه ای هم در فضاهای داخلی و هم در فضای بیرونی محبوب هستند، خواص منحصر به فرد شیشه به این معنیست که استفاده از دربهای شیشه ای برای هر فضایی در خانه یا محل کار شما امکان پذیر خواهد بود. از مهم ترین مزایای درب شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره نمود:

✓      استفاده از درب های شیشه ای در فضای داخلی ساختمان باعث می شود اتاق احساس بزرگتری داشته باشد، درهای شیشه ای داخلی هیچ اتاق یا دفتر کاری را مسدود نمی کند، شما میتوانید هر اتفاقی را در اطراف خود ببینید و اتاق شما بزرگتر به نظر برسد.

✓      یکی از ذاتی ترین مزایای درب های شیشه ای این است که اجازه می دهد نور طبیعی زیادی وارد شود، نور روز در فضای داخلی جریان می یابد و باعث می شود ساکنان احساس انرژی بیشتری داشته باشند.

✓      ورود نور خورشید به اندازه کافی می تواند وابستگی شما به نور مصنوعی در طول روز را کاهش دهد و هزینه انرژی و قبوض برق نیز در ادامه آن کاهش یابند.

✓      اگرچه بسیاری از مردم نگران لکه ها روی سازه های شیشه ای هستند، اما در واقع نگهداری از آن ها آسان تر از آن چیزیست که شما تصور می کنید. برای اینکه کثیفی، گرد و غبار، اثر انگشت و سایر آلاینده ها روی درهای شیشه ای تجمع نکنند، کافی است هر از گاهی آنها را با یک پارچه تمیز پاک کنید. از طرفی شیشه ها اصطحلاک و نیاز به تعمیر ندارند و دوام آنها بیشتر از متریالی مانند چوب که دچار فرسودگی یا آهن که دچار خوردگی می شود، می باشد.


درب شبشه ای


✓      درب های شیشه ای یکی از زیباترین سبک های درب های موجود هستند و هم به منازل مسکونی و هم ادارات ظاهری مدرن و شیک می دهند، آنها تطبیق پذیری بالایی دارند و با هر متریال و سبک طراحی داخلی سازگاری دارند

✓      در شیشه ای بدون به خطر انداختن حریم خصوصی افراد، دید واضحی از نمای بیرونی ارائه می دهد. با استفاده از شیشه های دکوراتیو، رنگی یا سندبلاست می توان حریم خصوصی مورد نظر را برای فضای داخلی فراهم کرد.

✓      درهای شیشه ای به کاهش مصرف انرژی توسط ممانعت ورود و خروج گرما و سرما کمک می کنند.

✓      راحتی استفاده از درب شیشه ای تنها به نگهداری و نظافت آن محدود نمی شود، بلکه به دلیل وجود کنترل این درها به صورت اتوماتیک، تقاضای استفاده از آنها در مراکز پر رفت و آمد بسیار افزایش یافته است.


انواع درب های شیشه ای

استفاده از درب های شیشه ای در هر قسمت از خانه محبوب هستند و در بخش های داخلی و خارجی همه انواع ساختمان ها کاربرد دارند، بیشتر سبک های در شیشه ای عبارتند از:

1-      درب شیشه ای فرانسوی Glass French Doors

درب شیشه ای فرانسوی به مجموعه ای از درهای دوتایی گفته می شود که دارای شیشه به عنوان بخشی از طراحی خود هستند. برای اکثر درهای فرانسوی، شیشه ها دارای بخش های تقسیم بندی شده اند، درب های فرانسوی شیشه ای به صورت لولایی و از طرف مقابل به چهارچوب متصل می شوند، از وسط باز می شوند و دهانه بزرگی ایجاد می کنند که برای فضاهای داخلی و خارجی جذاب و مفید است.


2-      درب های شیشه ای کشویی Sliding Glass Doors

درب های شیشه ای کشویی گزینه های محبوب درب پاسیو و بالکن ها هستند، آنها نور طبیعی کافی را وارد می کنند و وقتی مانند درهای لولایی باز می شوند فضای اضافی را اشغال نمی کنند. درهای شیشه ای کشویی می توانند به عنوان درب های داخلی در مواقعی که نیاز به دهانه بزرگی باشد استفاده شوند و معمولاً در کابین دوش شیشه ای کاربرد دارند. درب های شیشه ای جیبی نوعی درب کشویی هستند، اما به جای دو در شیشه ای، یک در، در یک فرورفتگی در دیوار وارد می شود.


3-      درهای شیشه ای لولایی Hinged single door

درب شیشه ای لولایی سنتی ترین گزینه است، با یک لولای چرخان در یک طرف قاب در که این امکان را به طرف دیگر در می دهد تا از دیوار باز شود. یک در شیشه ای تک لولایی می تواند به سمت داخل، بیرون یا هر دو طرف باز شود و می تواند برای استفاده بخش داخلی یا خارجی ساختمان باشد.


4-      درب های شیشه ای دوتایی Bi-fold glass doors

درب های شیشه ای دو تاشو از یک سری پانل های درب تاشو تشکیل شده اند که مانند درهای تک لولایی می توانند دارای قاب یا بدون قاب باشند. آنها به طور کلی از دو یا چند پانل لولایی تشکیل شده اند که در امتداد یک مسیر آستانه جمع می شوند و می توانند به یک یا هر دو طرف دهانه سازه فشار داده شوند.


5-      درب شیشه ای محوری Pivot glass door

درهای شیشه ای محوری دارای لولاهایی هستند که در بالا و پایین درب، اغلب در یک نقطه مرکزی یا خارج از مرکز نصب شده اند، یعنی وقتی در باز است بخشی از آن در داخل و بخشی هم بیرون قرار دارد. درب های شیشه ای محوری می توانند تکی یا چندتایی باشند.


درهای شیشه تی


انواع درب شیشه های بر اساس نوع کاربرد

درب شیشه ای داری مدل های مختلفی در روش باز شدن می باشند که مهمترین آنها نام برده شد، هریک از این نوع درب ها با توجه به کارایی خود در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اما تقسیم بندی دیگری از انواع درهای شیشه ای نیز وجود دارد که بر اساس نوع کاربرد و نحوه باز شدن آنها می باشد که عبارتند از درب شیشه ای اتوماتیک و درب شیشه ای دستی .

از درب شیشه ای اتوماتیک می توان در مکان هایی مانند فروشگاه ها، رستوران ها، بیمارستان ها و مراکز تجاری و... استفاده نمود که به دلیل سهولت در باز و بسته شدن در مکان های پر رفت و آمد مناسب می باشند. این درب ها با استفاده از سنسورهای حرکتی و نیروی برق باز و بسته می شوند که در بالای درب نصب شده اند. درب شیشه ای دستی نیز با استفاده از پروفیل های مختلفی که می توان برای دستگیره های آن ها انتخاب نمود گزینه مناسبی برای ساختمان های مسکونی و... می باشد. این درب ها با استفاده از نیروی مکانیکی (دست انسان) باز و بسته می شوند و جلوه شیک و مدرنی را به ساختمان می دهند.


قیمت درب شیشه ای

همانند بسیاری دیگر از مواردی که در ساختمان از آن ها استفاده می شود در شیشه ای نیز دارای انواع و اقسام گوناگونی می باشد که هریک از آن ها قیمت متفاوتی دارند. قیمت درب شیشه ای با توجه به انواع آن، اندازه، نوع کاربرد، جنس و مدل قاب، اتوماتیک یا دستی بودن و بسیاری عوامل دیگر ممکن است متفاوت باشد. به طور مثال قیمت درب اتوماتیک شیشه ای به مراتب بالا تر از قیمت درب شیشه ای دستی می باشد؛ جهت محاسبه قیمت درب اتوماتیک شیشه ای مواردی همچون نوع سنسور استفاده شده، نحوه باز شدن درب و اندازه در تاثیر گذار می باشد.


چنانچه قصد استعلام قیمت درب شیشه ای را دارید می توانید با کارشناسان فروش شرکت سازه های شیشه ای ترنج آذین در تماس باشید. شرکت ترنج آذین با سال ها تجربه در زمینه تولید درب شیشه ای یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه تولید و ارائه انواع محصولات شیشه ای می باشد.

درب شیشه ای دستی

Toranj Glass

درب شیشه ای دستی

درب شیشه ای یکی از مهم ترین عناصر در ساختمان ها اعم از ساختمان های اداری و مسکونی و مراکز خرید و... به دلیل اینکه اولین عنصر در معرض دید می باشد به شمار می رود.درب شیشه ای همانطور که از نامش مشخص است اصلی ترین ساختار تشکیل دهنده آن شیشه می باشد که در انواع و اقسام مختلفی و با ابعاد گوناگون قابل تولید می باشد.پر مصرف ترین نوع درب شیشه ای امروزه در ساختمان ها ، درب شیشه ای ورودی ساختمان می باشد.

درب شیشه ای اتوماتیک

Toranj Glass

درب شیشه ای اتوماتیک

شرکت سازه های شیشه ای ترنج آذین به عنوان تولید کننده درب شیشه ای اتوماتیک جز بهترین ارائه دهندگان در این زمینه می باشد و تمامی خدمات این شرکت با بالا ترین کیفیت ممکن و در کوتاه ترین زمان انجام می گیرد. درب شیشه ای یکی از پرکاربرد ترین انواع درب ها در ساختمان ها به شمار می رود. از مهم ترین دلایل استفاده از درب شیشه ای زیبایی ، شفافیت ، کم خرج بودن و... می باشد.