ساخت آینه برای اولین بار در 50 قرن پیش انجام شد، اما در قرن دوازده میلادی برای تولید آن به جای فلزات از شیشه بهره گرفته شد که همان آینه های امروزی می باشد. در گذشته برای تولید آینه و دادن ویژگی بازتاب تصویر، از موادی همچون سرب استفاده می شد که این ماده بدلیل سمی بودن امروزه جای خود را به قلع داده است. شهر ونیز تولید کننده اولین آینه ها با استفاده از قلع می باشد که مدل های متنوع آن امروزه با نام آینه ونیزی شناخته می شود. از آن زمان تا امروز با توجه به کاربرد فراوان آینه کاری در دکوراسیون ، مدل های گوناگون با کاربرد های متنوع از این محصول ساخته می شود. یکی از اساس ترین کاربرد هایش استفاده از آینه سرویس های بهداشتی و حمام ها می باشد.


آینه روشویی


از جمله خدمات ارائه شده توسط شرکت ترنج آذین تولید آینه روشویی یا آینه سرویس بهداشتی می باشد. این محصول با توجه به این که در تمامی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد جزء پر اهمیت ترین وسایل در ساختمان به شمار می رود. به همین جهت ساخت آینه روشویی با استفاده از بهترین متریال همواره از جمله نکات مهم می باشد.

با توجه به این که امروزه آینه دستشویی دارای تنوع زیادی می باشد می توان از آن به عنوان بخشی از دکور سرویس بهداشتی استفاده شود و با تولید آینه در طرح های مدرن برای می توان نیاز سازندگان و یا مشتریان در این زمینه را برطرف نمود. در واقع امروزه با توجه به ورود دنیای مدرن طراحی شاهد دکوراسیون های بسیار زیبایی در ساختمان ها هستیم که این موضوع در سرویس های بهداشتی نیز انجام می شود. انواع مختلفی از آینه سرویس بهداشتی با توجه به سلیقه ها و دکوراسیون سرویس ها تولید می گردد و آینه کاری های مدرن جای خود را به انواع قدیمی و ساده داده اند.


آینه روشویی چیست؟

آینه سرویس بهداشتی که با نام های دیگر همچون آینه روشویی یا آینه دستشویی و... شناخته می شود وسیله ای است که با استفاده از آن افراد می توانند در سرویس بهداشتی خود را از طریق آن ببینند و ظاهر خود را مرتب نمایند. این وسیله جزء موارد مورد نیاز برای هر سرویس بهداشتی به حساب می آید؛ علاوه بر کارایی ، آینه روشویی می تواند زیبایی بخش سرویس های بهداشتی باشد. از دیگر نکاتی که می توان درباره استفاده از آینه روشویی بیان نمود بزرگ تر نشان دادن فضای سرویس بهداشتی و افزایش نور در این محیط به وسیله بازتاب نور می باشد.

آینه هایی که در سرویس بهداشتی یا حمام استفاده می شود می بایست از آینه های مرغوب و با کیفیت باشد که دچار زنگ زدگی به دلیل رطوبت بالای حمام نگردد. این مسئله خود نیاز به دانش طراحی آینه و نحوه ی نصب آن نسبت به موقعیت روشویی دارد . شرکت شیشه ترنج در تولید و اجرای این آینه ها می تواند کمک شایانی به معماران و کارفرمایان عزیز بنماید. رنگ ، روکش استفاده شده در قاب آینه ، یراق آلات و... برای ساخت و نصب آینه سرویس بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است که می بایست از موادی با کیفیت مناسب جهت عدم هرگونه مشکل در آینه استفاده شود.


انواع آینه سرویس بهداشتی

آینه تراش روشویی:

آینه تراش که یکی از انواع آینه روشویی می باشد از جمله متداول ترین انواع آینه های مورد استفاده در سرویس های بهداشتی می باشد که به دلیل تراش دور آینه و پخ کردن لبه ها با این نام شناخته می شود. این نوع آینه های سرویس بهداشتی عموما در شرکت ها، سازمان ها و اماکن عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع آینه با توجه به نیاز می تواند اشکال مختلفی از جمله آینه تراش چهارگوش یا آینه تراش گرد و... تولید گردد.


آینه سرویس بهداشتی


آینه دکوراتیو سرویس بهداشتی:

این نوع آینه ها دارای نورپردازی مخفی در داخل خود هستند که امروزه طرفداران بسیاری دارند. لامپ های LED در پشت آینه روشویی زیبایی دو چندانی به محیط خواهد داد. جنس آینه روشویی دکوراتیو معمولا پی وی سی می باشد، در ساختمان های مدرن و هوشمند از این نوع آینه و یا آینه های هوشمند که با لمس قسمتی از آینه نور مخفی قابل روشن یا خاموش شدن می باشد امروزه در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.


آینه روشویی گرد:

یکی دیگر از انواع آینه سرویس بهداشتی است که به صورت گرد و با استفاده از دستگاه برش CNC یا Master تولید می شود. با استفاده از این دستگاه ها می توان آینه روشویی با شکل گرد یا بیضی را ساخت که در بسیاری از کشور ها جز متداول ترین آینه روشویی به حساب می آید.


آینه سرویس بهداشتی آنتیک:

این نوع آینه ها با استفاده از آینه های آنتیک تولید می شود که برای ساخت آن ها از روش پتینه کاری استفاده می شود. انواع رنگ ها از جمله طلایی ، نقره ای و برنز برای ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.


آینه روشویی سه بعدی:

در این نوع آینه دستشویی برای ساخت قاب آینه از آینه استفاده می شود که بر اساس زاویه ای که این آینه ها در کنار هم قرار می گرد حالت سه بعدی پیدا کرده و برای ساخت قاب می توان از آینه آنتیک یا آینه رنگی استفاده نمود.


آینه دستشویی رنگی:

بر اساس طرح و رنگ استفاده شده در فضای سرویس بهداشتی یا حمام می توان از آینه رنگی که دارای رنگ های متنوع از جمله طلایی ، آبی ، نقره ای ، سبز و... استفاده نمود.


آینه روشویی ونیزی:

آینه ونیزی یکی از خاص ترین طرح ها برای سرویس های بهداشتی محسوب می شود. با استفاده از این آینه در محیط سرویس می توان طراحی خاص و منحصر به فردی را ایجاد نمود. قاب آینه این مدل از آینه دستشویی دارای منبت کاری های خاصی بوده که به دلیل مدت زمان بیشتری که جهت ساخت آن صرف می شود قیمت آینه روشویی به سبک ونیزی بالاتر از دیگر آینه ها می باشد.


خرید آینه سرویس بهداشتی


سایر انواع آینه سرویس بهداشتی

از دیگر انواع آینه توالت می توان به مواردی همچون: آینه روشویی کریستال ، آینه پازلی ، آینه حکاکی ، اکرلیک و... اشاره نمود. همانطور که گفته شد طرح و مدل های آینه سرویس بهداشتی بسیار زیاد می باشد و می توان با استفاده از انواع قاب آینه برای محیط های گوناگون ، طرح های مختلفی را استفاده نمود.

آینه روشویی یکی از محصولاتی است که در شرکت های تولید شیشه ساخته و به بازار عرضه می شود. نوع شیشه ، قاب آینه و دیگر موارد می تواند در تنوع آینه های سرویس بهداشتی ایفای نقش نماید. امروزه کوچک ترین جزییات در ساختمان ها مورد اهمیت واقع می شود و به همین دلیل می بایت به تک تک موارد و وسایل توجه شود.


قیمت آینه روشویی

همانطور که در بالا مشاهده کردید، آینه سرویس بهداشتی دارای تنوع بسیار بالایی در مدل ، طرح ، نوع آینه و قاب آن می باشد که می تواند در قیمت آینه روشویی تاثیرگذار باشند. بنابراین پیش از هرچیز می بایست طرح مورد نظر خود را انتخاب و پس از محاسبه اندازه مورد نظر خود توسط کارشناسان شرکت شیشه ترنج ، از قیمت آینه روشویی مورد نظرتان مطلع شوید.

 انتخاب طرحی مناسب با توجه به دکوراسیون موجود اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین انتخاب شرکت تولید کننده ای که با توجه به سلایق و نیاز افراد اقدام به تولید انواع مختلف آینه روشویی می نماید ، قطعا بهترین گزینه برای مشتریان به حساب خواهد آمد. شرکت شیشه ترنج با سالها تجربه در زمینه تولید انواع آینه و شیشه از جمله آینه دستشویی، شیشه دکوراتیو ، آینه ونیزی و... جزء برترین شرکت ها در این زمینه می باشد.