با توجه به ساختار مدرنی که شیشه امروزه می تواند در ساختمان ها ایجاد نماید ، استفاده از این متریال برای نمای ساختمان ها بسیار محبوب می باشد. نمای شیشه ای جز بهترین نما ها برای ساختمان ها بشمار می رود که دارای مزایای بسیاری می باشد. اما نمای شیشه ای با توجه به پیشرفت دانش دچار تغییر و تحولاتی در ساختار شیشه و نحوه اجرا شده است که به همین دلیل امروزه شاهد انواع مختلفی از آن در نمای ساختمان ها هستیم.


انواع نمای شیشه ای

نمای شیشه ای فریم لس

نمای شیشه ای اسپایدر

• نمای شیشه ای کرتین وال


یکی از محبوب ترین نما شیشه ای که در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد کرتین وال شیشه ای می باشد که در این قسمت شما را بیشتر با این نوع نما آشنا خواهیم نمود.


کرتین وال شیشه ای چیست؟

کرتین وال (Curtain Wall) به معنای دیوار پرده ای از بهترین نوع نماهای شیشه ای است که معمولا در برج ها و ساختمان های بلند مرتبه استفاده می شوند و بسیار سبک و سرعت اجرای بالایی دارند. درعین زیبایی خیره کننده این نماها از لحاظ ایمنی و عایق بودن رطوبت و حرارتی و صوتی از بهترین نماهای شیشه ای محسوب می شود.

کرتین وال شیشه ای


ساختار کرتین وال شیشه ای به گونه ای است که به صورت خود ایستا بوده و هیچگونه وزنی را به ساختمان اضافه نخواهد کرد. تمامی وزن شیشه سکوریت اجرا شده در این نوع نما به وسیله سازه ای که برای این نوع نما ایجاد می شود تحمل می گردد. بدین صورت تمامی انرژی به وجود آمده توسط باد و طوفان توسط سازه ای که "لامل" نامیده می شود ، برای کرتین وال شیشه ای تحمل می گردد. بنابراین این نما یکی از بهترین موارد برای ساختمان های بلند مرتبه و ساختمان هایی با وزن سنگین محسوب می شود.


لامل چیست؟

لامل ها شبکه ای از آلومینیوم هستند که به صورت افقی و عمودی در نمای ساختمان نصب می گردد . سپس شیشه سکوریت یا شیشه میرال ها بر روی آن ها متصل می شوند. لامل های عمودی را "مولیون" و لامل های افقی "ترنسم" نامیده می شوند. به دلیل استفاده از فلز آلومینیوم وزن این شبکه فلزی بسیار سبک می باشد که جز مهم ترین مزیت های کرتین وال شیشه ای محسوب می گردد.


مزایای نمای شیشه ای کرتین وال

از مهم ترین مزیت های این نمای شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره نمود:

✔ ساختار سبک نمای شیشه ای کرتین وال به دلیل استفاده از آلومینیوم در ساختار آن و همچنین عدم افزودن بار به بار مرده سازه که در هنگام بروز حوادث طبیعی همچون زلزله می تواند مسمر ثمر باشد.

✔ استفاده از شیشه سکوریت در این نوع نما که مزایای بسیاری همچون مقاومت بالا در بربر ضربه ، فشار ، آتش سوزی و... را دارد و همچنین در هنگام شکستگی این نوع شیشه کمترین خطر را برای افراد خواهد داشت.

✔ ایجاد عایق بندی مناسب در برابر رطوبت ، گرما و سرما و همچنین عایق صوتی با استفاده از لامل ها و لاستیک هایی که شیشه نشکن در بین آن ها قرار می گیرد که در نتیجه مصرف انرژی را به حداقل خواهد رساند.

✔ سرعت اجرای کرتین وال شیشه ای نسبت به سایر نماهای بالاتر می باشد.

✔ ایجاد نمای خاص و مدرن به ساختمان

✔ تنوع در استفاده از شیشه سکوریت به کار رفته در کرتین وال که می توان در رنگ ها و مدل های گوناگون از آن استفاده نمود

✔ به دلیل جدا بودن سیستم نما در روش کرتین وال در هنگام زمین لرزه ، رانش زمین و یا نوساناتی که به دلیل باد اتفاق می افتد ، احتمال بروز هرگونه آسیب به نما و ساختمان به حداقل خواهد رسید.

✔ ورود نور طبیعی و تنظیم میزان ورود نور به داخل ساختمان


کاربرد نمای شیشه ای کرتین وال

با توجه به مزیت هایی که این نوع نما دارد می توان از آن در ساختمان های بلند مرتبه و همچنین برج ها استفاده نمود. همچنین در مجتمع های تجاری و یا ساختمان های اداری می توان از کرتین وال شیشه ای بهره گرفت. به بیان دیگر ساختمان هایی که دارای بار مرده زیادی هستند ، بهترین نوع نمای شیشه ای برای آن ها کرتین وال شیشه ای می باشد.


قیمت کرتین وال شیشه ای

مهم ترین عوامل برای تعیین قیمت کرتین وال شیشه ای ، پروفیل های آلومینیومی و همچنین تعداد شیشه سکوریت بکار رفته در نما می باشد. بنابراین جهت استعلام قیمت کرتین وال شیشه ای نیاز به محاسبه دقیق میزان پروفیل ها و شیشه های بکار رفته می باشد. هزینه نصب و اجرای نمای شیشه ای کرتین وال نیز در قیمت کرتین وال تاثیرگذار می باشد.


در پایان چنانچه قصد مشاوره در زمینه انواع نمای شیشه ای را دارید می توانید با کارشناسان شرکت ترنج آذین در ارتباط باشید تا شما را با انواع مدل ها و قیمت آن ها راهنمایی نمایند.