یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت ترنج آذین تولید نمای شیشه ای ساختمان ها در انواع و اقسام مختلف می باشد. امروزه کاربرد نمای شیشه ای در ساختمان ها پیش از پیش افزایش یافته و طراحان در صدد طراحی نمای ساختمان ها با استفاده از شیشه هستند. اما نماهای شیشه ای دارای انواع مختلفی می باشد که یکی از پرطرفدارترین انواع آن که در بسیاری از نما ها دیده اید نمای شیشه ای اسپایدر می باشد.


پیش از آن که با نمای شیشه ای اسپایدر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم به قسمت محصولات و شیشه سکوریت مراجعه کرده تا با این مدل از شیشه بیشتر آشنا شوید. با پیشرفتی که سال ها در زمینه تولید شیشه به دست آمده است امروزه می توان در بسیاری از فضاها از انواع مدل های شیشه استفاده نمود. تولید شیشه سکوریت یکی از پیشرفت هایی است که انقلابی را در صنعت تولید شیشه به وجود آورد و امروزه می توان در بسیاری از فضاها وجود آن را مشاهده نمود . این نوع از شیشه ها بدلیل روند متفاوتی که در تولید دارند از مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار ، ضربه و حرارت برخوردار هستند که اصلی ترین گزینه برای ساخت نمای شیشه ای محسوب می شوند.

نمای شیشه ای


نمای شیشه ای اسپایدر چیست؟

استفاده از شیشه در معماری از گذشته مورد توجه بوده است و بسیاری از ساختمان های شاخص در دنیا که در گذشته ساخته شده است از نمای شیشه ای بهره برده اند. حال امروزه با استفاده از تکنیک های مدرن و جدید می توان از این مدل نما استفاده کرد تا جذابیت ساختمان را دو چندان نمود. با استفاده از نمای شیشه ای علاوه بر افزایش زیبایی ، از نظر عملکرد نیز مورد اهمیت واقع خواهد شد.


نمای اسپایدر نوعی از نمای شیشه ای است که در آن شیشه به وسیله ی اتصالات نقطه ای به ستون ها متصل میشوند که این ستون ها می تواند از فلزات یا کابل های کششی  و یا خود شیشه باشد.این نوع نما بیشتر در نماهای ساختمان های تجاری و اداری کاربرد دارد و به جای محافظ دیواری مورد استفاده قرار می گیرند.از لحاظ ایمنی این نوع نما ضد زلزله می باشد و تمامی بارهای باد و طوفان و باران محاسبه می شوند و سپس نسبت به سازه و ارتفاع متریال گوناگون از فلزات و شیشه طراحی و اجرا می شوند.


نمای شیشه ای اسپایدر یکی از زیبا ترین و جذاب ترین انواع این نوع نما می باشد که علاوه بر زیبایی نقش جدا کنندگی فضای داخلی از خارجی را ایفا می نماید که می توان از آن به عنوان وسیله ای برای انتقال نور به داخل ساختمان استفاده نمود. به دلیل یراق آلات و اتصالاتی که در این نوع نما وجود دارد و شباهتی که به تار عنکبوت دارند این نام را برای نمای شیشه ای با این سبک قرار داده اند. جنس اتصالات از فولاد ضد زنگ بوده که می تواند مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد.

نمای شیشه ای اسپایدر


با استفاده از این نوع اتصال فریم های شیشه ها حذف و یا در کمترین تعداد هستند که سبب افزایش دید به بیرون فضا می شود. همچنین اتصالات به صورتی است که هر وجه شیشه را به صورت خاصی در بر گرفته و این مجموعه را در کنار هم محکم می نماید. شیشه سکوریت یا شیشه نشکن به کار رفته در نمای شیشه ای از ضخامت 10 الی 12 سانتی متر برخوردار می باشد که با استفاده از آن می توان مقاومت نما را در برابر ضربه ، فشار و یا طوفان به حداکثر رسانید. علاوه بر این شیشه سکوریت عایق مناسبی برای صدا و حرارت است که جز مهم ترین مزیت های این شیشه برای استفاده در نماهای شیشه ای می باشد. همچنین از شیشه لمینت برای مقاومت بیشتر در این نوع نما استفاده می شود.


مزایای نمای شیشه ای اسپایدر

• ایجاد ظاهری مدرن و جذاب به نمای ساختمان

• استفاده از انواع طرح ها و رنگ ها بدلیل بهره گیری از شیشه میرال (شیشه سکوریت)

• اتصالات این نوع نمای شیشه ای به دلیل نوع اتصالات آن سبب می شود که جلوی دید گرفته نشود.

• عایق حرارت ، صدا و مقاومت زیاد در برابر فشار ، ضربه و باد های شدید

• مقاومت بالای شیشه سکوریت استفاده شده در نمای شیشه ای اسپایدر در برابر آتش

• کنترل نور ورودی به فضا با استفاده از مدل های مختلف شیشه


نصب نمای شیشه ای اسپایدر

اتصالاتی که شیشه را در نما سر جای خود نگه می دارند به وسیله لوله های استیلی می باشد که از بالا تا پایین نما قرار گرفته اند. بست های مخصوصی که شیشه به آن ها متصل می شود که به بست های اسپایدر معروف است به این لوله ها جوش داده خواهد شد و در محل مورد نظر محکم می شوند. سپس شیشه سکوریت های از قبل تولید شده که می توان در ابعاد ، اندازه و قطر مختلف باشند (تک جداره یا دو جداره ) به این بست ها متصل خواهند شد. بست های عنکبوتی در دو نوع X (چهار وجهی) یا Y (3 وجهی) قابل استفاده هستند.


فواصل بین هر شیشه فاصله ای در حدود 1 تا 1.5 سانتی متر وجود دارد که آن ها را با استفاده از چسب های پر کننده بی رنگ (چسب سیلیکونی) پر خواهند نمود. دلیل ایجاد این فاصله در بین شیشه ها به منظور عدم شکستن شیشه در مواقعی همچون نشست زمین و یا زلزله می باشد. زیرا در چنین شرایطی احتمال جا به جایی شیشه ها و تحت فشار قرار گرفتن آن ها که در نهایت سبب شکسته شدن آن ها می شود وجود دارد.

نمای شیشه ای اسپایدر


کاربرد نما شیشه ای اسپایدر

نمای شیشه ای اسپایدر در ساختمان های مختلفی همچون مراکز خرید ، هتل ها ، ساختمان های اداری ، فرودگاه ها و به طور کلی سازه هایی با نماهای بلند و بزرگ قابل استفاده می باشد که با استفاده از آن جذابیت نمای ساختمان تا چندین برابر افزایش می یابد.


قیمت نمای شیشه اسپایدر

این نوع نما در برابر سایر نماهای شیشه ای همچون نمای شیشه ای فریم لس یا نمای شیشه ای کرتین وال به دلیل محاسباتی که جهت نصب آن مورد نیاز می باشد و همچنین اتصالات .متریالی که در آن به کار می رود از قیمت بالاتری برخوردار است. فاکتور های متعددی در قیمت نمای شیشه ای اسپایدر دخیل می باشد که به طور مثال ابعاد نمای شیشه ای ، نوع و ضخامت شیشه به کار رفته ( شیشه سکوریت ساده یا به همراه شیشه لمینت ) ، تعداد اتصالات به کار رفته و پروفیل های مورد نیاز جهت اجرای نمای شیشه ای و... همگی در قیمت شیشه اسپایدر یا هزینه نمای شیشه ای اسپایدر تاثیرگذار می باشد.


بنابراین برای تخمین قیمت نمای شیشه ای اسپایدر می بایست پس از بررسی ساختار نمای مورد نظر و آنالیز دقیق آن توسط کارشناسان ، هزینه کلی و قیمت نمای شیشه ای را بدست آورد. برای مشاوره در زمینه اجرای انواع نمای شیشه ای می توانید با کارشناسان شرکت ترنج آذین در ارتباط باشید.