در معماری روز و مدرن فضا سازی، حمام یکی از آیتم های مهم طراحی به شمار می رود و استفاده از شیشه به دلیل شفاف بودن، زیبایی و آنتی باکتریال بودن، متداول ترین متریال مورد استفاده در سرویس بهداشتی و کابین های دوش می باشد. کابین دوش شیشه ای باعث می شود فضای پیرامون دوش آب خیس نشود که این خود بر پاکیزگی فضای حمام و سرویس بهداشتی می افزاید.

استفاده از کابین دوش شیشه ای به دلیل کم بودن فضا در آپارتمان های امروزی جزء مهم سازه های مسکونی به شمار می رود. با توجه به فضای کمی که امروزه برای محیطی همچون سرویس بهداشتی و حمام در نظر گرفته می شود، وان ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و به جای آن ها از حمام شیشه ای فریم لس یا فریم دار استفاده می شود. با استفاده از کابین های مخصوصی که از شیشه برای حمام ساخته می شود، فضای مورد نظر بهینه و قابل استفاده تر خواهد شد و در واقع بهره وری آن افزایش می یابد. در واقع می توان گفت امروزه فضا به گرانبهاترین کالا در شهرها تبدیل شده است و با استفاده از کابین دوش شیشه ای می توانید در فضا صرفه جویی کنید.


کابین دوش شیشه ای چیست؟

کابین دوش شیشه ای یا دور دوشی شیشه ای وسیله ای برای تقسیم فضا در محیط حمام می باشد که با استفاده از آن می توان فضاهای مختلف یک حمام از جمله سرویس بهداشتی و روشویی را از محلی که فرد دوش می گیرد جدا و مجزا نمود. با استفاده از کابین دوش شیشه ای علاوه بر جدا سازی فضا و عدم خیس شدن سایر قسمت های حمام در حین استحمام، محیط مورد نظر از لحاظ زیبایی نیز جلوه بیشتری پیدا خواهد کرد. همچنین به منظور بزرگتر نشان دادن فضا از کابین دوش هایی با جنس شیشه شفاف استفاده می شود تا کاربرد شیشه در حمام بیشتر نمایان گردد. یکی دیگر از ویژگی های حمام شیشه ای این است که با استفاده از شیشه های مات، شیشه دکوراتیو و یا سندبلاست می توان مانع دید فضای داخل کابین از بیرون شد. کابین دوش شیشه ای تنها به بهبود ظاهر و کیفیت حمام شما کمک نمیکند، بلکه در درجه اول برای نگهداری و نظافت آسان حمام و ایمنی بیشتر آن طراحی شده است.

کابین دوش شیشه ای یک کابین جئا معمولاً با پانل های پشتی و یک سینی دوش در کف است، بنابراین تمام سطوح داخلی آن آب بندی شده و ضد آب هستند، این بدان معنیست که شما نیازی به کاشی کاری دیوارهای پشت آن ندارید. در واقع می توان کابین دوش را نوعی پارتیشن شیشه ای در نظر گرفت که با ویژگی های خاصی در گوشه ای از فضای سرویس بهداشتی قرار می گیرد. برای دور دوشی شیشه ای می توان از دو مدل کابین دوش شیشه ای فریم دار و کابین دوش شیشه ای فریم لس استفاده نمود که هریک از آن ها بر اساس علاقه و نیاز محیط قابل تولید می باشند. به دلیل زیبایی و جلوه بیشتر امروزه کابین دوش شیشه ای فریم لس از استقبال بیشتری برخوردار بوده، این نوع از پارتیشن های شیشه ای حمام به علت عدم استفاده از فریم سبب می شود محیط رشد قارچ و میکروب کمتر بوده و در نتیجه بهداشتی تر از دیگر کابین ها باشد.


چنانچه قصد خرید کابین دوش شیشه ای را دارید می توانید با کارشناسان ترنج آذین در ارتباط باشید.


کابین دوش شیشه ای


شرایط ساخت کابین دوش شیشه ای

پیش از آن که اقدام به ساخت کابین دوش شیشه ای شود می بایست ابعاد حمام و فضای کابین اندازه گیری شده تا بر اساس آنها تولید صورت گیرد. برای ساخت کابین دوش شیشه ای از شیشه سکوریت یا شیشه میرال در ضخامت های مختلف استفاده می شود تا به وسیله آن استحکام کابین دوش در برابر ضربه بیشتر و مقاومت در برابر تغییرات دمایی نیز افزایش یابد. همچنین اگر این کابین های دوش شیشه ای بشکنند لازم نیست نگران ایمنی افراد باشید، زیرا شیشه سکوریت در صورت شکستن به تکه های کوچک و بدون لبه تیز تبدیل می شود که خطر جانی به همراه ندارد. پس از ساخت و تولید شیشه سکوریت در ابعاد مورد نظر و همچنین ساخت یراق آلات و فریم ها که عموما برای جلوگیری از زنگ زدگی از جنس استینس استیل “Stainless Steel” هستند، آن ها را در مکان مورد نظر به دیوار نصب کرده و شیشه های نشکن به دقت در داخل آن ها قرار می گیرند. درب شیشه ای کابین دوش نیز نسبت به مدل انتخاب شده در مرحله آخر نصب و اجرا می شود.


انواع کابین دوش شیشه ای

کابین دوش شیشه ای در شکل ها، اندازه ها و با عملکردهای مختلف وجود دارد، همچنین از نظر باز و بسته شدن درب حمام شیشه ای ، انواع کابین دوش شیشه ای عبارتند از:

•     کابین دوش شیشه ای لولایی

•     کابین دوش شیشه ای کشویی

•     کابین دوش شیشه ای ریلی

 از نام این نوع کابین های حمام شیشه ای نحوه باز و بسته شدن درب آن ها مشخص بوده و هریک برای ساخت و نصب شیوه های متفاوتی دارند. دسته بندی های دیگری برای انواع کابین دوش شیشه ای وجود دارند همانند:

•     پارتیشن شیشه ای حمام که دارای وسعت زیادی هستند و در جدا سازی حمام مستر که در اتاق خواب ها قرار گرفته است استفاده می شود.

•     کابین دوش دیوار به دیوار  که در واقع یک درب شیشه ای حمام می باشد و به دیواره های کناری متصل می شود.

•     کابین های دوش گوشه ای که در کنج اتاق خواب یا سرویس بهداشتی قرار میگیرند و دارای سینی دوش برای جلوگیری از نفوذ آب به فضای بیرونی می باشند.

همچنین در انتخاب کابین دوش شیشه ای می توانید به جای شیشه شفاف، از شیشه های دکوراتیو یا شیشه های مات استفاده کنید تا حریم خصوصی را افزایش دهید. یا می توانید بخش های فلزی حمام شیشه ای خود مانند دستگیره های فولادی ضد زنگ، قاب ها و غیره را بسته به چشم انداز سایر بخش ها سفارشی کنید.


کابین شیشه ای دوش


مزایای کابین دوش شیشه ای

✔ افزایش زیبایی محیط حمام

✔ اشغال فضای کم تر و جایگزینی مناسب برای وان

✔ جلوگیری از پاشش آب به دیگر قسمت های حمام و تقسیم بندی محیط حمام

✔ استفاده از شیشه سکوریت در کابین دوش شیشه ای برای امنیت دوام بالا

✔ کاهش احتمال لیز خوردن

✔ خشک نگه داشتن سایر بخش ه ای حمام و سرویس بهداشتی و عاری شدن از باکتری با محدود کردن آب داخل کابین دوش شیشه ای

✔افزایش راحتی در تمیز کردن شیشه حمام


قیمت کابین دوش شیشه ای

برای تعیین قیمت کابین دوش شیشه ای نیاز به بازدید محل نصب به جهت برآورد میزان شیشه مورد نیاز توسط کارشناسان می باشد. همچنین نوع شیشه سکوریت که انتخاب می کنید از نظر ضخامت، طرح و یا مات بودن از جمله مواردی می باشند که تاثیر زیادی بر قیمت پارتیشن شیشه ای حمام دارند. اینکه کدام یک از انواع کابین دوش شیشه ای را می خواهید هم به دلیل استفاده از انواع یراق آلات، داشتن یا نداشتن فریم و نوع باز شدن درب آن می توانید در هزینه کابین شیشه ای تفاوت ایجاد می کند.

چنانچه قصد خرید کابین دوش شیشه ای را دارید می توانید با کارشناسان شرکت ترنج آذین تماس حاصل نموده تا با انواع مدل های این حمام های شیشه ای آشنا شده و از قیمت دقیق آنها مطلع شوید.

کابین دوش شیشه ای فریم لس

Toranj Glass

کابین دوش شیشه ای فریم لس

کابین دوش شیشه ای که با نام های مختلفی همچون دور دوشی شیشه ای یا حمام شیشه ای شناخته می شود ، به عنوان وسیله ای پر کاربرد امروزه در حمام ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این محصول که متریال اصلی آن از شیشه سکوریت می باشد فضایی که برای استحمام در حمام در نظر گرفته می شود را محصور کرده و همانند یک اتاقک شیشه ای عمل می نماید.

کابین دوش شیشه ای فریم دار

Toranj Glass

کابین دوش شیشه ای فریم دار

استفاده از حمام شیشه ای به دلیل مزایای زیادی که دارد امروزه مورد استقبال عموم قرار گرفته است. با توجه به کارایی کابین دوش و زیبایی که با استفاده از آن در حمام حاصل می گردد ، بسیاری از معماران و طراحان برای طراحی دکور حمام از این دور دوشی شیشه ای استفاده می نمایند.