تمامی تراس ها، پله ها و بالکن ها در ساختمان نیاز به یک نرده برای محافظت دارند؛ متریال های بسیار زیادی تا امروز همچون فولاد و سنگ برای ساخت این نرده ها استفاده می شده است، اما امروزه با استفاده روز افزون از نرده های شیشه ای (که به صورت تخصصی تر هندریل شیشه ای نامیده می شوند) در ساختمان مواجه هستیم. هندریل شیشه ای که عمدتا از شیشه و بست های فولادی ساخته شده اند، به دلیل مزایای زیبایی شناختی و عملکردی بسیار محبوب شده اند.


مزایای هندریل شیشه ای

نرده های شیشه ای افزودنی فوق العاده برای هر خانه یا کسب و کاری هستند که زیبایی شناسی مدرن و جریان نور را افزایش می دهند. نرده های شیشه ای در داخل و خارج بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود و از راه پله ها، بالکن ها پشتیبانی می کند و ایمنی و امنیت را تامین می کند. این نرده ها بادوام ساخته شده از شیشه های سکوریت یا لمینت (چند لایه)، محافظت محکمی را با نگهداری آسان ارائه می دهند؛ از میان تمام دلایلی که برای انتخاب یک هندریل شیشه ای وجود دارد، هفت مورد برتر را در ادامه شرح داده ایم:


هندریل شیشه ای


1.      هندریل شیشه ای باعث بزرگ دیده شدن فضای داخلی می شود.

یکی از دلایلی اصلی که عناصر شیشه ای امروزه به طور زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرند این است که باعث بزرگ تر دیده شدن فضای محیط می گردد. این نکته بخصوص زمانی مشهود است که از شیشه های شفاف در ساخت هندریل شیشه ای استفاده شده باشد، ویژگی شفافیت موجب بزرگتر دیده شدن فضا، حتی بیشتر از واقعیت می شود که توسط نرده های استیل یا سنگی حاصل نمی گردد. با استفاده از شیشه به عنوان هندریل یا کابین دوش شیشه ای و یا حتی درب و نمای شیشه ای می توانید از شفافیت آن و فضای باز و گسترده محیط لذت ببرید.


2.      هندریل شیشه ای نور را از خود عبور می دهد.

یکی از دلایل دیگر محبوبیت هندریل شیشه ای این است که نه تنها نور را از خود عبور می دهد، بلکه بازتاب تابش، نور در فضای داخلی را بیشتر هم می کند. این مزیت منحصر به فرد نیز با ایجاد کنتراست از طریق سایه های شفاف که در سراسر محیط پخش میشوند، باعث دل بازتر دیده شدن محیط داخلی یا خارجی شما می گردد. برخلاف شیشه، سایر سیستم های نرده مانند نرده های فولادی یا سنگی مانع حضور نور می شوند. علاوه بر این، اگر قصد دارید از نرده شیشه ای در بالکن خود استفاده کنید، لازم نیست نگران باشید که دید شما را مسدود می کند، بلکه احساس در فضای آزاد بودن را افزایش می دهد.


3.      هندریل شیشه ای ظاهر مدرن و منحصر به فردی به ساختمان می بخشد.

یکی دیگر از مزیت های استفاده از هندریل شیشه ای ظاهر پیچیده و مدرنیست که به فضای داخلی و خارجی ساختمان شما می بخشد. این مزیت بزرگ زمانی که قصد دارید خانه خود را بفروشید، بسیار مفید خواهد بود، زیرا ارزش خانه را افزایش داده و نظر خریداران را جلب می کند.


4.      هندریل شیشه ای به راحتی نظافت می شود.

برخلاف نرده های فولادی و چوبی، هندریل شیشه ای نه تنها ظاهری منحصر به فرد دارد بلکه به راحتی و با صرف کمترین زمان تمیز می شود و مانند روز اولشان می درخشند. شما می توانید به راحتی با یک عدد پارچه نخی و یک مایع مخصوص شیشه به راحتی انواع هندریل شیشه ای خود را در چند دقیقه نظافت کنید. علاوه بر این، هر گونه خراش یا آسیب جزئی دیگر به سطح شیشه را می توان با پرداخت شیشه با مواد شیمیایی موجود در فروشگاه سخت افزار و پولیش ترمیم کرد؛ همچنین شایان ذکر است که نرده های شیشه ای به مراقبت یا تعمیرات زیادی مانند سایرین نیاز ندارد و نیازی نیست نگران تغییر رنگ شیشه باشید.


نرده شیشه ای


5.      نرده های شیشه ای بسیار بادوام هستند.

علیرغم اینکه ذات شیشه شکننده است، اما بر خلاف سایر متریالی که در تولید نرده استفاده می شود، مانند چوب و فلز، بعد از گذشت مدت زمانی خورده نمیشود و زنگ نمیزند؛ یعنی در برابر آسیب نفوذ پذیر نیست. هندریل شیشه ای علاوه بر هزینه نگهداری پایین طول عمر بسیار بالایی نیز دارد، پس استفاده از هندریل شیشه ای یا نرده شیشه ای به جای چوب یا فلز می تواند شما را از صرف هزینه های مجدد پس از نصب معاف کند. شیشه به آرامی پیر می شود، بنابراین تغییرات در طول زمان به سختی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.


6.      هندریل شیشه ای انطباق پذیری عالی با همه متریال ها دارد.

شیشه به دلیل ماهیت خود از لحاظ بصری همنشینی بسیار عالی با همه متریال های ساختمانی مانند سنگ چوب فلز و حتی آجر دارد و میتوان از ترکیب شیشه و چوب یا شیشه و سنگ در طراحی نرده ها استفاده کرد. همچنین امکان استفاده از شیشه های مات شفاف و یا رنگی نیز به افزایش زیبایی بصری هندریل شیشه ای کمک می کند.


7.      نرده شیشه ای ایمنی بالایی را فراهم می کند.

برخلاف باور عموم که شیشه را به عنوان متریالی خیلی ظریف و شکننده می شناسند شیشه در برابر ضربه بسیار مستحکم و مقاوم است. تکنولوژی روز باعث شده که شیشه های ایمنی مانند شیشه سکوریت به اندازه فولاد ایمن باشند، به سختی شکسته شوند و در هنگام شکست نیز به تکه های بسیار ریز غیر برنده تبدیل شوند. همچنین استفاده از شیشه های لمینت در هندریل شیشه ای باعث افزایش ایمنی آنها به بالاترین حد ممکن می گردد. انواع دیگر هندریل ها معمولاً بین نرده های خود شکاف دارند که می تواند برای کودکان کنجکاو کاملاً خطرناک باشد، در نرده های شیشه ای این شکاف ها وجود ندارند، بنابراین لازم نیست نگران گیر افتادن پا یا سر فرزندتان بین هندریل شیشه ای باشید.


با توجه به مزایای اشاره شده باید به این یقین رسیده باشید که هندریل شیشه ای یا نرده شیشه ای بهترین انتخاب برای پروژه شما می باشد. صرف هزینه برای هندریل شیشه ای نه یک خرید ساده که یک سرمایه گذاری برای شماست؛ اگر در حال ساخت یک ساختمان یا بازسازی آن هستید مزایای هندریل شیشه ای را حتما مورد بررسی و مقایسه بدهید.

همین امروز با شرکت ترنج آذین تماس بگیرید تا کارشناسان با تجربه این مجموعه مناسب ترین سیستم هندریل شیشه ای را متناسب با نیاز پروژه به شما معرفی کنند.